'Financiële bijsluiter niet duidelijk'
Dat vinden ook mensen die zich bezighouden met de marketing van financiële producten of communicatie, blijkt uit onderzoek van adviesbureau For All Finance. Dat ondervroeg tweehonderd van deze deskundigen.
Een grote meerderheid meent dat duidelijk taalgebruik essentieel is voor het herstel van het vertrouwen van de consument. De meeste financiële dienstverleners hebben het afgelopen jaar wel geprobeerd hun producten begrijpelijker te maken, maar voor de consument blijf het moeilijk er inzicht in te krijgen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet probleem zit vaak bij de juridische teksten in de folders of bijsluiters die regelmatig onnodig ingewikkeld en te uitgebreid zijn. Het advies van de ondervraagden is dan ook dat banken en verzekeraars daar nog eens goed naar moeten kijken (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid