Overslaan en naar de inhoud gaan

'Financiële bijsluiter niet duidelijk'

Financiële bijsluiters maken producten er niet begrijpelijker op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat vinden ook mensen die zich bezighouden met de marketing van financiële producten of communicatie, blijkt uit onderzoek van adviesbureau For All Finance. Dat ondervroeg tweehonderd van deze deskundigen.

related partner content for mobile comes here

Een grote meerderheid meent dat duidelijk taalgebruik essentieel is voor het herstel van het vertrouwen van de consument. De meeste financiële dienstverleners hebben het afgelopen jaar wel geprobeerd hun producten begrijpelijker te maken, maar voor de consument blijf het moeilijk er inzicht in te krijgen.

Het probleem zit vaak bij de juridische teksten in de folders of bijsluiters die regelmatig onnodig ingewikkeld en te uitgebreid zijn. Het advies van de ondervraagden is dan ook dat banken en verzekeraars daar nog eens goed naar moeten kijken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in