Consumenten verwachten dat meer winkels de deuren sluiten
15 procent van de ondervraagden denkt dat er juist meer winkels als gevolg van de recessie open zullen gaan.
Volgens Datamonitor is de pessimistische blik van de consument een teken dat ze negatief zijn over de mogelijkheden om hun geld in de retail uit te geven.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe onderzoeksresultaten geven ook aan dat er een potentiële grotere verschuiving is te zien in consumentenuitgaven in retail. 45 procent geeft aan dat ze vaker lokale producten kopen om de lokale retail te ondersteunen met als gevolg dat zo’n 56 procent denkt dat deze winkels minder te lijden hebben onder de recessie dan de grote winkelketens.
Datamonitor vindt dit een interessante ontwikkeling. Het gebrek aan diversiteit op winkelgebied in Australië, Canada, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten is voor veel consumenten een grote bron van frustratie en het lijkt erop dat deze crisistijd aanleiding is de lokale retail te steunen. Wat ook met deze trend te maken heeft is het milieubesef, dat minder vervoer en minder benzineverbruik beter is. Daardoor is men ook minder blij met de winkelcentra buiten met de stad met de grote parkeerplaatsen.
De meeste consumenten denken dat de zwakkere winkelketens het in deze zware tijden niet zullen overleven, maar niet in ieder land denkt men precies hetzelfde over hoe de winkels het zullen gaan aanpakken. In de VS zegt 59 procent dat ze verwachten dat de winkels minder vaak open zullen zijn om zo onder andere personeelskosten te besparen. Maar slechts 20 procent van de Australiërs denkt dat. In Groot-Brittannië denkt 58 procent dat de winkels juist langer open zullen zijn om meer omzet te kunnen genereren. 26 procent van de Canadezen denkt dit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid