Overslaan en naar de inhoud gaan

Farma-pr in leslokaal mag niet

Farmabureau Remedica heeft de regels overtreden voor sponsoring in schoolmateriaal, zo stelt staatssecretaris Van Bijsterveldt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De staatssecretaris beantwoorde Kamervragen van de SP over de ongewenste aanprijzingen van commerciële producten op scholen. De praktijken kwamen aan het licht na een artikel in De Telegraaf. Hieruit bleek dat Remedica in gastlessen op middelbare scholen aan branding (door het tonen van merknamen en logo's) en sampling deed voor deodorants en tampons. Volgens de staatssecretaris is daarmee sprake van een overtreding van het sponsoring op scholen-convenant. Ook een impliciete verwijzing in de vorm van een los logo is niet in overeenstemming met het convenant.

related partner content for mobile comes here

Het bureau, dat farmaceutische-pr door middel van educatieve programma's verzorgt, heeft het gewraakte lesmateriaal inmiddels aangepast. Toch heeft Unilever, waar Remedica de promotie voor onder meer Rexona Girl en Axe voor deed, aangegeven de samenwerking te willen opzeggen. Volgens Unilever-woordvoerder Fleur van Bruggen hanteren zij strenge regels voor adverteren richting kinderen en heeft Remedica daar niet aan voldaan.
Bron: Md Weekly/De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in