Farma-pr in leslokaal mag niet


De staatssecretaris beantwoorde Kamervragen van de SP over de ongewenste aanprijzingen van commerciële producten op scholen. De praktijken kwamen aan het licht na een artikel in De Telegraaf. Hieruit bleek dat Remedica in gastlessen op middelbare scholen aan branding (door het tonen van merknamen en logo's) en sampling deed voor deodorants en tampons. Volgens de staatssecretaris is daarmee sprake van een overtreding van het sponsoring op scholen-convenant. Ook een impliciete verwijzing in de vorm van een los logo is niet in overeenstemming met het convenant.
Het bureau, dat farmaceutische-pr door middel van educatieve programma's verzorgt, heeft het gewraakte lesmateriaal inmiddels aangepast. Toch heeft Unilever, waar Remedica de promotie voor onder meer Rexona Girl en Axe voor deed, aangegeven de samenwerking te willen opzeggen. Volgens Unilever-woordvoerder Fleur van Bruggen hanteren zij strenge regels voor adverteren richting kinderen en heeft Remedica daar niet aan voldaan.
Bron: Md Weekly/De Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid