Ernst-Jan Pfauth uitgever De Correspondent
Phauth was hiervoor als chef online verantwoordelijk voor de digitale strategie van NRC Media. Samen met NRC zet hij ook de start-up Brainsley in de markt.
Rob Wijnberg, oprichter van De Correspondent, zegt over de benoeming van Phauth: 'De vraag was niet wie het moest worden, maar wat zijn functieomschrijving zou moeten zijn. Chef internet? Nee, vonden we, dat is raar voor een volledig digitaal medium. Hoofd Digitale Strategie? Nee, dat klinkt zo managementachtig. Uiteindelijk wisten we het. Gewoon, lekker klassiek: uitgever. Want we verschijnen dan wel niet op papier, we hebben wel een uitgever nodig. Een nieuw soort uitgever, die leeft op en voor het internet.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisPfauth (1986) is sinds 2006 actief op het web. Hij begon een blog over journalistiek (door de Dutch Bloggies uitgeroepen werd tot “de beste communicatieblog van Nederland 2008”). Kort daarna startte hij samen met Boris Veldhuijzen van Zanten thenextweb.com, een technologieblog dat inmiddels in de top 20 van best gelezen blogs ter wereld staat.
Twee jaar later werd hij door nrc.next benaderd. Hij zette de nieuwsblog nrcnext.nl op (die twee prijzen won.) Het jaar erop kreeg hij de verantwoordelijkheid over de gehele digitale strategie van NRC Media. Hij verbouwde nrc.nl tot de nieuwssite die het nu is, verdubbelde het aantal bezoekers en maakte de site rendabel.
Phauth zal zich bij De Correspondent voornamelijk bezighouden met vragen als: op welke manier kunnen de artikelen het beste worden gepresenteerd, in hoeverre kunnen artikelen straks gedeeld worden en wat betekent het dat De Correspondent een advertentievrij platform wordt?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid