Eerste lichting CJP-marktonderzoekers is er klaar voor
CJP levert deze week de eerste groep jonge marktonderzoekers af. Het betreft een lichting van tien jongeren die als gediplomeerd gespreksleider van jongeren (focusgroepen) aan de slag gaat.
Deze jonge trainers vormen, met een gemiddelde leeftijd van 21 jaar, de jongste marktonderzoeksgroep van Nederland. Volgens CJP, dat de trainers heeft opgeleid, verkrijgen de jeugdige onderzoekers een betere en meer betrouwbare respons dan hun oudere collega's.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDirecteur CJP Walter Groenen: 'Jongeren blijken bij jonge gespreksleiders minder sociaal wenselijke antwoorden te geven dan bij "oudere" onderzoekers. Ook voelen zich meer op hun gemak, omdat ze dezelfde belevingswereld hebben.' CJP zal dit najaar het aantal jonge moderatoren verder uitbreiden.
CJP startte in de zomer van 2007 een opleiding voor jonge onderzoekers. Aan deze eerste opleiding hebben twaalf jongeren in de leeftijd van negentien tot en met vijfentwintig jaar deelgenomen. Van deze 12 jongeren, hebben er 10 de eindstreep gehaald.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid