Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail ten koste van post en telefoon

Bijna 70 procent van de Nederlandse internetters gebruikt e-mail ten koste van post om privéberichten te versturen. Dat blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zakelijk is het gebruik van de fax met de komst van e-mail voor ruim één op de drie internetters afgenomen. Men ontvangt gemiddeld 38 e-mails per week, en verstuurt er 23. Bijna driekwart mailt in ieder geval wekelijks met vrienden en kennissen. Daarna wordt het meest intensief gemaild met collega’s, bedrijven en plaatsgenoten.

related partner content for mobile comes here

Het meest geliefde tijdstip om e-mail te versturen is ‘s avonds na 19.00; vier op de vijf mailt voornamelijk ‘s avonds. Bijna 60 procent mailt ook vanaf het werk; vooral hoger opgeleiden mailen vaker tijdens kantooruren. Ongeveer 12 procent meldt ook wel eens vanuit een internetcafé te mailen.

Gemiddeld hebben internetters 2,3 e-mailadressen. Negen op de tien maakt gebruik van POPmail, waarbij de elektronische mail van de POP server wordt binnengehaald. Het meest gebruikte programma is Outlook Express (72 procent). Bijna 70 procent opent dagelijks de mail. Webbased mail wordt door 40 procent gebruikt, en bijna de helft van hen doet dit dagelijks. Negen op de tien daarvan gebruikt Hotmail. Meer mannen dan vrouwen hebben webbased e-mailadressen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in