Drie genomineerden voor de prijs Marketeer of the Year 2009
- Michel Schaeffer, marketing director van bol.com.
- Stephan van Kruisselberge, vice president marketing emea van TomTom.
- Jan Willem Sieburgh, zakelijk directeur van het Rijksmuseum Amsterdam.
De Marketeer of the Year-prijs wordt dit jaar voor de negende keer uitgereikt, tijdens het event www.marketinglive.nl. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Bovendien moet de marketeer een voorbeeld voor andere marketeers zijn.
Juryvoorzitter Theo van Vugt licht de keuze toe: ‘Michel Schaeffer is buitengewoon marktgedreven en toont veel visie en lef. Hij probeert het altijd anders te doen, maar onderzoekt zich niet suf. In kleine stapjes nieuwe, innovatieve dingen doen en als het niet werkt, dan stopt hij er weer mee. Tot nu toe bewijst het succes van bol.com dat het wel goed zit met zijn aanpak’.
Michel Schaeffer werd eerder geinterviewd door Nima Young Professional Arlette Warmerdam. Lees het interview op Molblog.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
‘Stephan van Kruisselberge opereert momenteel in een lastige markt, maar de jury is onder de indruk van zijn marketingveelzijdigheid. Hij haalt de gebruiker naar binnen om het product sterker te maken. En daarbij staat het resultaat van de marketinginspanningen heel sterk centraal. Zijn ondernemerschap en geestdrift maken van hem een voorbeeld-marketeer’.
Lees het interview met Van Kruisselberge op Molblog.
‘Het adagium van Jan Willem Sieburgh zou kunnen luiden: 'tijdens de verbouwing gaat de verkoop door'. En meer dan dat. Door spraakmakende en beeldbepalende exposities als die van Damien Hirst, het nieuwe magazine Oog, de samenwerking met de Hema en tal van andere activiteiten, is het Rijksmuseum levendiger en opener dan ooit. De goede genius achter de marketing van dit instituut is Sieburgh.’
Lees het interview met Sieburgh op Molblog.
De drie genomineerden zullen op Marketinglive! hun case presenteren, waarna de jury de winnaar bekend maakt.
Achtergrond
Nima, PIM en het Tijdschrift voor Marketing hebben de afgelopen maanden hun achterban opgeroepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn 10 namen op de longlist gekomen met vaak overtuigende bewijsvoering. De jury heeft vervolgens de shortlist samengesteld, met als belangrijkste criteria: vernieuwing en effectiviteit. Bovendien moet de man/vrouw marketing weer een waardige plek in de directiekamer kunnen geven.
De jury bestaat uit de volgende personen: Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004, oprichter van Alex en nu directeur bij DSB Bank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en voormalig ceo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketing directeur Heineken Nederland), René Repko (winnaar van de prijs in 2008 en marketing directeur Hema), Monica van der Meeren (USG Capacity), Hans Molenaar (voorzitter Platform Innovatie in Marketing), Muriel Arts (voorzitter Nima), en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
De Marketeer of the Year-prijs wordt ondersteund door USG Capacity.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid