Dick, advocaat bij Bolletje
Mag een beetje satire in een reclame, met gebruikmaking van een naam? Gek genoeg komt die vraag bijna nooit voor de rechter. Tot nu toe…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Zo was Sonja Bakker niet gecharmeerd van de campagne SONJA, BAKKER BIJ BOLLETJE. Meteen claimde zij een schadevergoeding van Bolletje. Vanuit Bolletje biedt 'Dick, advocaat bij Bolletje' nu in een nieuwe commercial excuses aan voor de 'verwarring' (als die er al was).
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Een geintje moet kunnen, ook in een commercial. Aanhaken bij een naam hoeft niet meteen onrechtmatig te zijn. Stel je voor - straks komt ook Dick Advocaat nog met een claim. Hoog tijd dat zo'n geval eens met een principiële benadering aan de rechter wordt voorgelegd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaarten Haak, advocaat
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid