Overslaan en naar de inhoud gaan

Crowdsourcing: Name This en Talpa Creative

Twee nieuwe initiatieven die een beroep doen op het creatieve denkvermogen van het publiek: Name This en Talpa Creative.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee nieuwe initiatieven die een beroep doen op het creatieve denkvermogen van het publiek: en .

related partner content for mobile comes here

is een crowdsourcing initiatief (basis vormt de software van ), waarbij internetters een naam kunnen verzinnen voor nieuwe bedrijven, producten en diensten.

Bedrijven die hieraan willen meedoen, betalen eerst een 'registratiefee' van 99 euro. Communityleden hebben dan 48 uur de tijd om een naam te bedenken.

De community van Name This brengt vervolgens een stem uit. De uiteindelijke winnaar ontvangt 40 dollar, 16 dollar gaat naar nummer 2, en 8 dollar naar nummer 3.

In totaal wordt nog 16 dollar verdeeld onder mensen die gestemd hebben. Deze bedragen komen uit de registratiefee, dus er blijft 19 dollar over voor Name This.

En op startte John de Mol een online community waar televisiefans hun ideeën voor nieuwe televisieshows kunnen achterlaten, of kunnen reageren op de ideeën van de Talpa-creatieven.

En mocht er een pareltje tussen zitten, dan werkt Talpa het uit en maakt er een echt programma van.

De rechten zijn dan wel in handen van De Mol, maar de bedenker van het gouden idee wordt zeker gecompenseerd, aldus de programmamaker. Zo kan hij of zij een rol krijgen in de ontwikkeling van het programma, en al naar gelang het succes ervan worden beloond.

De Mol herinnert zich iemand die met het idee kwam van wat uiteindelijk All you need is Love is geworden; die ontvangt hiervoor nog steeds geld. Maar 'gold-diggers' zullen worden teleurgesteld, aldus De Mol, die vooral op zoek is naar mensen die actief willen participeren.

Series en websites die uit dit concept voortvloeien, worden eerst getest op de Nederlandse markt, daarna wellicht internationaal uitgerold.

(via , )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in