Overslaan en naar de inhoud gaan

Concurrentencommunicatie?

Sorry zegt Ziggo. Het spijt ons dat de wachttijden zo lang zijn. Om je zo snel mogelijk op weg te helpen hebben we de meest gestelde vragen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sorry zegt Ziggo. Het spijt ons dat de wachttijden zo lang zijn. Om je zo snel mogelijk op weg te helpen hebben we de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet.
Dat is het wat magere antwoord op de homepage van de Ziggo-site. Gedoe met opengebroken contracten en falend internetverkeer leidden tot veel commotie. Maar goed: de achterstanden bij de klantenservice worden binnen drie weken weggewerkt is beloofd. Growing Pains die wel overgaan? Het is te hopen voor Ziggo. Maar waar het mij nu om gaat is het volgende: het reclamebureau van Ziggoconcurrent Tele2 gaat zich bemoeien met wat Ziggo moet doen. En leest Ziggo de les.

related partner content for mobile comes here

Bas Boterman van 'De Combinatie van Factoren' denkt te weten hoe het moet en meldt dat op de voorpagina van NRC. Ziggo moet de klachten niet proberen te ontduiken of stilzwijgen. "Het is beter om in de reclames in te spelen op de problemen". Aldus Boterman.

Vanuit een concurrentieperspectief kan ik me dit voorstellen, maar wat een suf advies. Klachten serieus nemen, natuurlijk. Maar reclame is nu juist één van de minst geloofwaardige manieren om te laten zien welke maatregelen je neemt om problemen aan te pakken. Daar gebruik je nu juist je andere communicatiekanalen voor: je site, mediarelaties, de medewerkers met directe klantcontacten, de verkooppunten, mailings noem maar op. Maar om nu de feel good Ziggo-opa in een commercial te laten uitglijden over een bananenschil? Het lijkt me geen goed idee. Blijf dat merk nou bouwen met je commercials, maar richt parallel daaraan een adequaat communicatietraject in om te laten zien dat je alles op alles zet om de zaken goed op orde te krijgen. En: als de situatie heel ernstig is, kun je je campagne desnoods even stopzetten. En je concurrent adviezen geven over wat ze moeten doen? Ben dan benieuwd welke adviezen Coca Cola voor Pepsi in de pocket heeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in