Overslaan en naar de inhoud gaan

Ethiek is wat de klant wil

Het is niet nodig om een ethisch debat te voeren over wat sociaal verantwoorde producten zijn en hoe je die aan de man brengt. Marketeers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de Duitse marketingexpert Wolfgang Grupp vergt sociaal wenselijke marketing niets meer en minder dan een pragmatische instelling. Willen klanten geen tapijt dat door kinderhanden is gemaakt? Dan moet je daar als marketeer rekening mee houden. De klant is immers koning

related partner content for mobile comes here

En die klant laat duidelijk weten dat hij eerlijke producten wil. Ook is het niet meer dan logisch dat ondernemingen zich verantwoordelijk en sociaal gedragen, want consumenten willen nu eenmaal het liefst zaken doen met bedrijven die ze vertrouwen.

Met andere woorden: het keurmerk sociaal (of ecologisch of cultureel) verantwoord is gewoon een van de eigenschappen van het product dat je de klant te bieden hebt. Het is wél verstandig om die eigenschap luid en duidelijk onder de aandacht te brengen.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in