Ethiek is wat de klant wil
Volgens de Duitse marketingexpert Wolfgang Grupp vergt sociaal wenselijke marketing niets meer en minder dan een pragmatische instelling. Willen klanten geen tapijt dat door kinderhanden is gemaakt? Dan moet je daar als marketeer rekening mee houden. De klant is immers koning
En die klant laat duidelijk weten dat hij eerlijke producten wil. Ook is het niet meer dan logisch dat ondernemingen zich verantwoordelijk en sociaal gedragen, want consumenten willen nu eenmaal het liefst zaken doen met bedrijven die ze vertrouwen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMet andere woorden: het keurmerk sociaal (of ecologisch of cultureel) verantwoord is gewoon een van de eigenschappen van het product dat je de klant te bieden hebt. Het is wél verstandig om die eigenschap luid en duidelijk onder de aandacht te brengen.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid