Overslaan en naar de inhoud gaan

'Crossmediale uitdaging adverteerders en mediabedrijven'

Zowel technologische ontwikkelingen als de communicatieve veelzijdigheid van de 'digitale' consument, dwingen adverteerders en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert uit de Cross Media Study van Roland Berger Strategy Consultants. ‘Terwijl CBS, Time Warner en Walt Disney in de Verenigde Staten voorop lopen, heeft in Nederland alleen de FD Mediagroep pas een duidelijke keuze gemaakt’, zegt Jochem Moerkerken, lid van het managementteam van de consultancy.

related partner content for mobile comes here

Hij geeft aan dat de vroege aanwezigheid van communicatiemiddelen als het internet, een sterke invloed hebben gehad op de behoeften en het gedrag van de nieuwe consument: ‘De digitale generatie is feilloos in staat om relevante informatie te filteren uit de stortvloed die dagelijks via het internet, RTV en mobiele telefonie op hen afkomt. Vaak zie je dat hij producten proactief uitzoekt en vergelijkt, waarbij door het gebruik van verschillende kanalen, sterk wordt ingespeeld op persoonlijke behoeften. Dit maakt dat adverteerders in hun activiteiten gedwongen worden tot een persoonlijkere en crossmediale aanpak.’

Een crossmediale benadering is volgens Roland Berger voor adverteerders vrijwel de enige manier om ook in de toekomst succesvol te zijn. ‘Veel jongeren willen zichzelf uitdrukken, zoeken persoonlijke content en willen een actieve rol spelen in de merkervaring. Live entertainment, een sociale omgeving en veel interactie zijn daarom cruciaal.’

Het rapport laat zien dat internationale merken als Coca-Cola, AXE en Dove al succesvol crossmediaal adverteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in