'Crossmediale uitdaging adverteerders en mediabedrijven'
Dit concludeert uit de Cross Media Study van Roland Berger Strategy Consultants. ‘Terwijl CBS, Time Warner en Walt Disney in de Verenigde Staten voorop lopen, heeft in Nederland alleen de FD Mediagroep pas een duidelijke keuze gemaakt’, zegt Jochem Moerkerken, lid van het managementteam van de consultancy.
Hij geeft aan dat de vroege aanwezigheid van communicatiemiddelen als het internet, een sterke invloed hebben gehad op de behoeften en het gedrag van de nieuwe consument: ‘De digitale generatie is feilloos in staat om relevante informatie te filteren uit de stortvloed die dagelijks via het internet, RTV en mobiele telefonie op hen afkomt. Vaak zie je dat hij producten proactief uitzoekt en vergelijkt, waarbij door het gebruik van verschillende kanalen, sterk wordt ingespeeld op persoonlijke behoeften. Dit maakt dat adverteerders in hun activiteiten gedwongen worden tot een persoonlijkere en crossmediale aanpak.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen crossmediale benadering is volgens Roland Berger voor adverteerders vrijwel de enige manier om ook in de toekomst succesvol te zijn. ‘Veel jongeren willen zichzelf uitdrukken, zoeken persoonlijke content en willen een actieve rol spelen in de merkervaring. Live entertainment, een sociale omgeving en veel interactie zijn daarom cruciaal.’
Het rapport laat zien dat internationale merken als Coca-Cola, AXE en Dove al succesvol crossmediaal adverteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid