ConsuWijzer van start
"ConsuWijzer wordt niet zozeer de plek om individuele klachten in te dienen, het wordt meer de plek om informatie in te winnen. Nadat ze goed geïnformeerd zijn over hun rechten kunnen consumenten een individuele klacht neerleggen bij de leverancier van een product of dienst," aldus de CDA-bewindsvrouw in haar toespraak.
Dat de Nederlandse consument de informatie goed kan gebruiken blijkt uit recent onderzoek. Ruim een op de drie Nederlanders heeft het afgelopen jaar iets gekocht, waarmee hij of zij later een probleem had. Over wat de consument vervolgens te doen staat, bestaat veel misverstand.
Zo weet meer dan 40 procent niet dat je binnen zeven dagen kunt afzien van een aankoop via internet. Ook blijkt 40 procent van de Nederlanders niet goed op de hoogte te zijn van garantie op een product. Bovendien denkt 80 procent ten onrechte dat je bij spijt van een aankoop zonder meer recht hebt om te ruilen in de winkel.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisConsuWijzer is een initiatief van de nieuwe Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit en van de Opta, die toezicht houdt op telecom- en kabelbedrijven. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid