Overslaan en naar de inhoud gaan

ConsuWijzer van start

Staatssecretaris Karien van Gennip heeft deze week officieel ConsuWijzer geopend, een online informatieloket waar de consument terecht kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"ConsuWijzer wordt niet zozeer de plek om individuele klachten in te dienen, het wordt meer de plek om informatie in te winnen. Nadat ze goed geïnformeerd zijn over hun rechten kunnen consumenten een individuele klacht neerleggen bij de leverancier van een product of dienst," aldus de CDA-bewindsvrouw in haar toespraak.

related partner content for mobile comes here

Dat de Nederlandse consument de informatie goed kan gebruiken blijkt uit recent onderzoek. Ruim een op de drie Nederlanders heeft het afgelopen jaar iets gekocht, waarmee hij of zij later een probleem had. Over wat de consument vervolgens te doen staat, bestaat veel misverstand.
Zo weet meer dan 40 procent niet dat je binnen zeven dagen kunt afzien van een aankoop via internet. Ook blijkt 40 procent van de Nederlanders niet goed op de hoogte te zijn van garantie op een product. Bovendien denkt 80 procent ten onrechte dat je bij spijt van een aankoop zonder meer recht hebt om te ruilen in de winkel.

is een initiatief van de nieuwe Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit en van de Opta, die toezicht houdt op telecom- en kabelbedrijven. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in