Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola Nederland bouwt branded Youtube-kanaal uit tot CokeTV

Coke FrisChicks krijgen gezelschap van Coke Coolbox.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In opdracht van Coca-Cola Nederland heeft UM het YouTube-kanaal Coke FrisChicks doorontwikkeld tot Coke TV. Onder die naam is een platform gerealiseerd dat ruimte moet bieden aan aanstormend vlogtalent dat content maakt rondom jongerenthema’s. De  blijven onderdeel van de programmering, maar er komt ook ruimte voor andere content en samenwerkingen.

related partner content for mobile comes here

Het eerste nieuwe format dat aan Coke TV wordt toegevoegd, gaat vandaag van start. Onder de naam Coke Coolbox zullen Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Gerenzo Slingerland en Bradley Braafhart (foto) tweewekelijks een video plaatsen waarin zij alledaagse, saaie momenten bijzonder en leuk maken; van de afwas doen met een brandweerspuit tot eieren bakken op een strijkijzer. 

Een belangrijk onderdeel van de doorontwikkeling van het CokeTV platform is de samenwerking met de Amsterdamse MCN OnLane.  Later deze maand wordt de nieuwe cast van FrisChicks bekend gemaakt. Daarna wisselen Coke Coolbox en FrisChicks elkaar wekelijks af en wordt onderzocht welke andere content en samenwerkingen een plek krijgen op CokeTV.

Sinds de lancering van Coke FrisChicks in 2015 wist Coke FrisChicks ruim 40 duizend abonnees aan zich te binden en behaalde het ruim 7 miljoen views. Max Verheul, media manager Coca-Cola: &;Dat geeft energie om door te ontwikkelen. Dus we hebben UM uitgedaagd om het platform het komend jaar samen met ons naar een nog hoger niveau te tillen.&;

Robbert Uges, Client Director UM: &;We zijn vorig jaar met een Coca-Cola Youtube kanaal gestart om Nederlandse jongeren weer verliefd op Coca-Cola te laten worden. Binnen een substantieel deel van deze doelgroep hebben we hier succes mee geboekt. Met de nieuwe platformgedachte kunnen we voor nog meer jongeren relevant zijn.&;

Creditlijst
Klant: Coca-Cola Nederland
Verantwoordelijk klant: Max Verheul
Bureau: UM
Creative Director: Marnix Tellings
Creative: Jorn Dost
Creative Strategist: Elias Reinheimer 
Project Manager: Lieve van Kessel
Client lead: Robbert Uges
Strateeg: Daan van Kuijeren
Digital Director: Steffen Rieter
Digital Campaign Manager: Anniek Schuffelen
MCN/ Productie: OnLane
Creative: Noah Zeeuw
Talent management: Paul Melters

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in