Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nederland 10x op shortlists Direct/Promo/PR

Het 56e reclamefestival in Cannes is begonnen met 10 Nederlandse inzendingen op de shortlists van de categorieen Direct, Promo en PR.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is begonnen met 10 Nederlandse inzendingen op de shortlists van de categorieen Direct, Promo en PR.

related partner content for mobile comes here

Lowe/Draftfcb (2x), 2009 en Doom & Dickson maken morgenavond kans op een Direct Lion. Het gaat om het volgende werk:
- Lowe/Draftfcb: Logo payback time! voor Dierenasiel Amsterdam
- Lowe/Draftfcb: Upload Cinema voor Filmtheater de Uitkijk
- 2009: Abode CS4 ‘ Paard van Troje’, een eigen wervingsactie
- Doom&Dickson: ‘Lift’ voor Deloitte
Vorig jaar stonden 3 Nederlandse inzendingen op de shortlist en werd er geen Leeuw gewonnen. Antoine Houtsma (Doom&Dickson) zit namens Nederland in de jury.

Het werk van Lowe/draftfcb (2x), 2009 en Doom&Dickson staat op de shortlist van de Lions Direct van het reclamefestival in Cannes.

Ook in Promo, waar 5 Nederlandse inzendingen op de lijst staan, scoort Lowe/Draftfcb goed met twee shortlistvermeldingen. Verder staan 2009, Lemz en Selmore op de lijst.
- Lowe/Draftfcb: 2 keer met Upload Cinema voor Filmtheater de Uitkijk
- 2009: 1CM2 voor Amsterdam Inbusiness
- Lemz: ‘ Zweet jezelf naar Beijing’ voor Rexona
- Selmore: ‘It’s all about the suit’ voor Van Gils
Vorig jaar stond Nederland 7 keer op de Promo-shortlist en won drie Bronzen Leeuwen. Poppe van Pelt (Selmore) jureert voor Nederland.

Dit jaar worden in Cannes voor het eerst ook Leeuwen uitgereikt voor de beste creatieve PR-cases. Vanuit Nederland werden 12 cases ingestuurd waarvan er 1 van Rich op de shortlist kwam:
- Rich: ‘Battle of the Boroughs’ voor de Amsterdam Stadsspelen.

De winnaars in de eerste drie categorieen worden morgenavond bekendgemaakt. Adformatie zal de uitslagen direct na de uitreiking online zetten.

Het programma voor het reclamefestival ziet er als volgt uit:
- Maandag: shortlists Media/Outdoor/Radio/Print. Winnaars: Promo/PR/Direct & Young Lions Print
- Dinsdag: shortlists Cyber/Design. Winnaars: Radio/Outdoor/Media & Young Lions Media
- Woensdag: winnaars Cyber/Print/Design & Young Lions Cyber
- Donderdag: shortlist Film
- Vrijdag: shortlist Titanium & Integrated
- Zaterdag: winnaars: Film/Titanium Integrated & Young Lions Film

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in