Cannes: Nederland 10x op shortlists Direct/Promo/PR


Het 56e reclamefestival in Cannes is begonnen met 10 Nederlandse inzendingen op de shortlists van de categorieen Direct, Promo en PR.
Lowe/Draftfcb (2x), 2009 en Doom & Dickson maken morgenavond kans op een Direct Lion. Het gaat om het volgende werk:
- Lowe/Draftfcb: Logo payback time! voor Dierenasiel Amsterdam
- Lowe/Draftfcb: Upload Cinema voor Filmtheater de Uitkijk
- 2009: Abode CS4 ‘ Paard van Troje’, een eigen wervingsactie
- Doom&Dickson: ‘Lift’ voor Deloitte
Vorig jaar stonden 3 Nederlandse inzendingen op de shortlist en werd er geen Leeuw gewonnen. Antoine Houtsma (Doom&Dickson) zit namens Nederland in de jury.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet werk van Lowe/draftfcb (2x), 2009 en Doom&Dickson staat op de shortlist van de Lions Direct van het reclamefestival in Cannes.
Ook in Promo, waar 5 Nederlandse inzendingen op de lijst staan, scoort Lowe/Draftfcb goed met twee shortlistvermeldingen. Verder staan 2009, Lemz en Selmore op de lijst.
- Lowe/Draftfcb: 2 keer met Upload Cinema voor Filmtheater de Uitkijk
- 2009: 1CM2 voor Amsterdam Inbusiness
- Lemz: ‘ Zweet jezelf naar Beijing’ voor Rexona
- Selmore: ‘It’s all about the suit’ voor Van Gils
Vorig jaar stond Nederland 7 keer op de Promo-shortlist en won drie Bronzen Leeuwen. Poppe van Pelt (Selmore) jureert voor Nederland.
Dit jaar worden in Cannes voor het eerst ook Leeuwen uitgereikt voor de beste creatieve PR-cases. Vanuit Nederland werden 12 cases ingestuurd waarvan er 1 van Rich op de shortlist kwam:
- Rich: ‘Battle of the Boroughs’ voor de Amsterdam Stadsspelen.
De winnaars in de eerste drie categorieen worden morgenavond bekendgemaakt. Adformatie zal de uitslagen direct na de uitreiking online zetten.
Het programma voor het reclamefestival ziet er als volgt uit:
- Maandag: shortlists Media/Outdoor/Radio/Print. Winnaars: Promo/PR/Direct & Young Lions Print
- Dinsdag: shortlists Cyber/Design. Winnaars: Radio/Outdoor/Media & Young Lions Media
- Woensdag: winnaars Cyber/Print/Design & Young Lions Cyber
- Donderdag: shortlist Film
- Vrijdag: shortlist Titanium & Integrated
- Zaterdag: winnaars: Film/Titanium Integrated & Young Lions Film
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid