Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne moet slapeloze schuldenaren opwekken

Bijna helft Nederlanders slaapt slecht door geldproblemen. De campagne 'Blijf positief' moet hen op de risico’s van onverantwoord…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft van de Nederlanders slaapt slecht door financiële problemen. Dit heeft staatssecretaris Aboutaleb van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag gezegd bij de start van de voorlichtingscampagne 'Blijf Positief'. De campagne wijst de komende drie jaar op de risico's van onverantwoord leengedrag.

related partner content for mobile comes here

'Blijf Positief' richt zich op een breed publiek. Niet alleen mensen met een laag inkomen, maar ook bijvoorbeeld jongeren of tweeverdieners kunnen in financiële problemen komen. De campagne verwijst niet alleen naar een positief banksaldo, maar is ook bedoeld als hart onder de riem voor mensen met probleemschulden. In dat kader moet de campagne de weg wijzen naar diverse manieren om hulp te krijgen.

Spil in de campagne is de website . Die geeft onder meer tips om financieel 'in vorm' te komen en te blijven. Met de 'Financieel Fit Test' op de website kunnen mensen zichzelf trainen in het beheersbaar maken en houden van hun uitgaven. De financiële coach Bud gaat daarbij helpen. Ook zijn er links naar andere websites voor meer informatie en persoonlijke hulp.

De campagne wordt gevoerd via posters in abri's en banners, die naar de website verwijzen. Ook gaan onder meer gemeenten, woningbouwcorporaties, scholen en hulpverleners in het kader van de campagne meer aandacht besteden aan het vroegtijdig signaleren van financiële problemen. Zij zullen mensen met probleemschulden ook de weg wijzen naar de website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in