Overslaan en naar de inhoud gaan

Bert Habets: 'Explosieve digitale groei RTL'

RTL Nederland ziet niet alleen de reclame-inkomsten groeien. 'Op digitaal vlak constateren we een explosieve groei', zegt ceo Bert Habets.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Moederconcern RTL Group . Daaruit blijkt onder meer dat de Nederlandse advertentiemarkt een groei van 8,2 procent vertoonde. 

Ceo Bert Habets van RTL Nederland reageert: &;Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap.&;

Hij spreekt van een explosieve groei op het digitale vlak. &;Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met 25% toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De crossovers met Videoland met RTL-hits als "Divorce" en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort.&;

Habets noemt verder het 25-jarig bestaan van RTL &;een mijlpaal&;. &;Zeker als je bedenkt dat de grondleggers van toen heel wat hebben moeten overwinnen om überhaupt te mogen uitzenden. Vandaag is RTL niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. We zijn van een enkele zender met lef uitgegroeid tot een breed mediabedrijf dat de consument 24/7 amuseert en informeert. Om ook de komende 25 jaar succesvol te blijven, moeten we blijven pionieren en grenzen verleggen.&;

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in