Overslaan en naar de inhoud gaan

Belastingissues vertragen fusie Publicis-Omnicom

‘We kunnen nog niet voorspellen wanneer de fusie rond is’, zegt Omnicom-ceo John Wren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fusie van Publicis en Omnicom zou in het derde kwartaal definitief moeten zijn, maar het lijkt allemaal nog langer te gaan duren. Dat bevestigde John Wren, ceo van Omnicom, gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de communicatieholding. 

Geen plan-B
Volgens Wren is het ‘momenteel nog moeilijk te voorspellen wanneer de fusie rond is, gezien de complexiteit van bepaalde zaken’. Daarbij doelt hij allereerst op de Chinese autoriteiten, die nog steeds geen fiat hebben gegeven. De deadline daarvoor is op 16 juni.

Daarnaast moeten er &;lastige, onverwachte belastingissues&; worden bekeken, met name in Frankrijk. Daar moeten de regelgevers bekijken of de fusie wel voordelig is voor de aandeelhouders.

Een derde punt is dat de fusie nog langs de U.S. Securities and Exchange Commission moet en in Nederland de Autoriteit Financiële Markten, AFM. Volgens Wren is er ‘geen plan-B’ en moeten al deze regelingen getroffen worden om de deal uiteindelijk rond te maken.

Publicis-baas Maurice Lévy was vorige week optimistischer over het rondkomen van de fusie en sprak over ‘eind derde kwartaal’. Het is opvallend dat Wren deze uitspraak niet durft te doen.

Inkomen
Omnicom Group zag het inkomen in het eerste kwartaal stijgen naar 3,4 miljard dollar. Een groei van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Organisch was de inkomensgroei 4,3 procent wereldwijd. In Europa was de groei het minst: 2,3 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in