Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis Webinar: Hoe organiseer je marketing in 2020?

Wat is op dit moment de rol van marketing, hoe is deze rol aan het veranderen en hoe moeten we marketing (anders) organiseren?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

24 april aanstaande organiseren EffectiveBrands en Adfo Groep een naar aanleiding van het wereldwijde onderzoek . Wat kun je tijdens dit webinar verwachten? Marketingonline spreekt met Robert Jan d’Hond, managing director EffectiveBrands Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het wordt al een tijdje geroepen in marketingland: de wereld verandert en marketeers moeten hier in mee. Globalisatie en digitalisering drukken een zware stempel op de marketingorganisatie. Reden voor global marketingadviesbureau EffectiveBrands om in 2013 onderzoek te starten onder 10.000 marketeers, in 92 landen. Met kwalitatief onderzoek onder 250 CMO’s van topbedrijven wereldwijd, waaronder 40 Nederlandse CMO’s.

Centraal in het onderzoek stond de vraag: wat is op dit moment de rol van marketing, hoe is deze rol aan het veranderen en hoe moeten we marketing (anders) organiseren? Daarnaast: welke vaardigheden heb je nodig in de organisatie van morgen? En ten derde: welke skills hebben CMO’s nodig?

Wat betekent dit concreet?
De resultaten werden inmiddels uitgebreid besproken met CMO’s in roundtable-bijeenkomsten. Nu moeten hun marketingafdelingen concreet met de bevindingen aan de slag. Het webinar moet deze groep concrete handvatten leveren. Robert Jan d’Hond, EffectiveBrands, legt uit: ‘Het gaat om de wat, maar ook om de hoe. Je ziet de marketingrol breder worden, onder andere door de komst van digital, de gehele organisatie draagt nu bij. Dat heeft implicaties op de inhoud, maar ook hoe je marketing neerzet als partner voor groei. Big insights tellen nu meer dan ooit, net als purpose. Hoe ga je dit allemaal organiseren en creëren? En hoe verwerf je credibility om deze rol te kunnen pakken? In het webinar willen we methodes aandragen om mensen te verbinden en te inspireren. En ze handvatten geven. Wat is nu het belangrijk? Op welke kpi’s moet je focussen?’

In het ook veel voorbeelden uit de praktijk. D’Hond: ‘Samen met collega Barbara Vulto kijk ik naar de over- en de underperformers. Winnende bedrijven hebben zowel de wat als de hoe goed voor elkaar.’ D’Hond legt uit: ‘In het geval van verbinden noemen we onder andere Unilever, Wal-Mart, Nike. Als het gaat om intern inspireren kijken we naar Google, Amazon.’

Hoe is het onderzoek ontvangen onder marketeers? D’Hond: ‘Het is een heel relevant thema, mensen waarderen het dat we zowel naar de wat als de hoe hebben gekeken. Marketeers nemen zelf nooit echt de tijd om hierover na te denken: wat zou ik moeten doen om 5 jaar verder te kunnen.’

Het webinar wordt georganiseerd op 24 april, om 20:00 uur. Deelname is gratis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in