Overslaan en naar de inhoud gaan

Soep in abonnementsvorm

Trendsactive bedacht een manier om voedselverspilling tegen te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trend: 

related partner content for mobile comes here

Door de economische crisis is er een extra focus komen te liggen op het efficiënt gebruiken van grondstoffen en het tegengaan van verspilling. Consumenten verwachten ook van producenten dat zij pro-actief verspilling tegengaan.

Probleem: 

Ook in 2013 wordt nog steeds bijna 50 procent van ons voedsel weggegooid. De boosdoeners zijn zowel consumenten als producenten.

Oplossing:

Ondanks dat supermarkten al veel voedsel aan voedselbanken geven, wordt er nog steeds veel voedsel weggegooid. Een oplossing zou kunnen zijn om van het eten dat snel op moet, direct soep te maken. Immers: soep is een product waar je makkelijk een mix van ingrediënten voor kunt gebruiken. In het concept op deze pagina heeft Albert Heijn een Social Soup-concept gelanceerd. Hierbij worden (vers)producten van Albert Heijn en zijn leveranciers gebruikt. De soep wordt lokaal verspreid in een abonnementsvorm, bijvoorbeeld elke zondag Soep Dag!

is een trendinterpretatiebureau dat sociaal-culturele trends door vertaalt naar businessoplossingen voor merken en organisaties. Dat doet het elke maand in Tijdschrift voor Marketing. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in