Overslaan en naar de inhoud gaan

Begrijpeloze communicatie

Zojuist op EénVandaag een klassiek opgeklopt item over NS; dat was wel weer eens leuk, want de tijd van de grootse en meeslepende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zojuist op EénVandaag een klassiek opgeklopt item over NS; dat was wel weer eens leuk, want de tijd van de grootse en meeslepende complottheoriën hebben wij grotendeels achter ons gelaten. Grotendeels, maar niet helemaal. De vakbonden VVMC en FNV zijn altijd wel uit op een mooi stukje dramatische publiciteit voor het spoor en samen met EénVandaag lieten ze een heuse enquete onder de bezoekers van hun websites uitvoeren. Een paar respondenten anoniem in beeld, spannend muziekje erachter en klaar is Kees. Maar! Wat bleek de belangrijkste conclusie uit een weinig representatief onderzoek: ruim 40% van de machinisten weet niet dat het de conducteur is die bepaalt of een trein mag vertrekken of niet. Dan word je dus even lekker weggezet als machinist ...

related partner content for mobile comes here

Waarom zoeken de bonden nu direct de media als compagnon voor dit soort onderzoek? Er is geen bedrijf in Nederland waar zoveel inspraakmogelijkheden zijn als bij NS en er is ook geen bedrijf waar de invloed van bonden en OR zo groot is. Als er nou onderwerpen zijn waar je samen echt niet uitkomt, dan snap ik best dat je naar de media stapt, maar ten aanzien van alle onderwerpen in het onderzoek is er constructief overleg en liggen de belangen van bonden en werkgever m.i. voor minstens 90% op één lijn. Hier begrijp ik dus niets van. Willen de bonden hun eigen achterban voor aap zetten? Of is de scoringsdrift zo hoog dat de daadwerkelijke doelen uit het oog verloren worden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in