Overslaan en naar de inhoud gaan

Kloteklanten, wat moet je ermee?

Grote bedrijven nemen hun klanten niet serieus. Dat concludeert Egbert Jan van Bel, auteur van 'Kloteklanten. De klant als noodzakelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote bedrijven nemen hun klanten niet serieus. Dat concludeert Egbert Jan van Bel, auteur van , docent aan de Universiteit Amsterdam en marketingstrateeg bij Pleon.

related partner content for mobile comes here

Marktonderzoekbureau MarketResponse vroeg voor Van Bel zesduizend consumenten naar hun ervaring met bedrijven. En wat bleek? Lang niet iedereen kon zich spontaan een positieve ervaring herinneren. Daarom werden ook de slechte ervaringen bekeken. Bijna 25 duizend slechte en nare belevingen werden genoteerd en geregistreerd.

Klanten klagen vooral omdat bedrijven hun beloften niet nakomen: men ontvangt bijvoorbeeld nooit het beloofde cadeautje bij een abonnement. Verder gaan de klachten over de facturatie die niet klopt of de onbereikbare helpdesk met eindeloze keuzemenu's.

Van Bel is van mening dat de klant op een muur botst terwijl hij een open deur wil. Hij meent dat veel bedrijven meer bezig zijn met hun aandeelhouders dan met hun klanten. Wat klanten denken, maakt hen niet uit. En dat keert zich vroeg of laat tegen de bedrijven.

Met de buzz rondom 'Kloteklanten' zit het wel goed, de titel zingt al maanden rond. Peter Olsthoorn schreef er maart vorig jaar (!) al iets over op . Het zojuist verschenen boek heeft zelfs al het late NOS Journaal gehaald, zie YouTube-filmpje.

Nu kunnen we dus eindelijk beoordelen of het boek een toegevoegde waarde voor de marketeer heeft. Ik ben benieuwd naar de meningen van mensen als ze het hebben gelezen.

Geïnteresseerden die naar de boekpresentatie van morgen in Amsterdam willen, kunnen zich aanmelden via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in