Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken scoren het best, fast movers bungelen onderaan in webcare

#DDP03 toont webcareprestaties van 150 topadverteerders in 12 branches
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is nog altijd niet best gesteld met webcare. Op vier van de tien berichten die via social media worden gestuurd naar bedrijven en instellingen, komt geen reactie. Dat is een van de bevindingen uit het Digital Dialogues Pulse () onderzoek dat vorige week werd gepresenteerd door het bureau Goud Uberconnected. 

related partner content for mobile comes here

Digital Dialogues Pulse onderzoekt webcare-prestaties van 150 bedrijven en instellingen in twaalf branches. De adverteerders krijgen 1900 realistische vragen voorgelegd van zestig Facebook- en Twitter-accounts. Behalve naar het reactiepercentage, wordt er gekeken naar de inhoud, de reactiesnelheid, het ‘menselijk geluid’ en de spelling van de reactie. 

Overall presteren de banken het best, gevolgd door de verzekeraars. FMCG-bedrijven eindigen onderaan.

Wordt er alleen gekeken naar snelheid, dan komen de verzekeraars als winnaars uit de bus, gevolgd door de reisbranche. Gemiddeld duurt het ruim tweeëneenhalf uur (2 uur en 35 minuten) voordat er antwoord komt.

Verder laat het onderzoek zien dat11% van de reacties spelfouten bevat en dat klantenservice via Facebook groeit, maar dat dit vooralsnog niet ten koste gaat van Twitter dat als servicekanaal stabiel blijft.

Het veldwerk voor werd uitgevoerd van 1 oktober 2015 tot 1 maart 2016.

De winnaars per branche zijn:

Automotive: Kia
Banken: ABN AMRO
Energie: NEM
FMCG: Campina
Gemeenten: Rotterdam
Goede Doelen: Artsen zonder Grenze
Loterijen: Staatsloterij
Mode: De Bijenkorf
Retail: Coolblue
Supermarkten: Plus
Telecom: Vodafone
Travel: D-Reizen
Verzekeraars: Aegon

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in