"Autoreporters zijn inhalige zuiplappen"


In het boek ‘Autojournalistiek: tijdverdrijf voor meningloze zakkenvullers’ beschrijft Sluymer de beroepsgroep als inhalige zuiplappen die zich met snoepreisjes en dure geschenken door de autobranche laten inpakken. Zelf werkte hij dertig jaar als autojournalist, schreef boeken en verzorgde een radioprogramma voor de NCRV. Hij beschrijft vanuit de praktijk hoe hij 'met zwart geld' door automerken werd betaald om positieve verhalen te schrijven.
Het in eigen beheer verschenen boek laat zien hoe pr-managers van autobedrijven reporters bewerken: “Laat ze over de hele wereld reizen en als de partners mee willen, betaal dan ook voor die partners. Geef dure relatiegeschenken en hoge kortingen op auto's. Maak ze afhankelijk van je door flink te betalen voor artikelen die ze al dan niet onder pseudoniem voor magazines schrijven.”?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPr-managers zijn in zijn ogen “leugenaars”?, autohandelaren “tuig”? en zijn ex-collega's noemt hij “hufters”?, “misbaksels”? en “hoerenlopers”?. Huub Dubbelman, voorzitter van de vereniging voor pr-mensen in de autobranche (APRC): “Hij heeft altijd maximaal geprofiteerd en probeert met dit boek zijn geweten schoon te schrijven.”?
APC-voorzitter Auke Cupedo meldt dat hij juridische stappen tegen Sluymer zal nemen. <#FONT SIZE=1>Bron: de Volkskrant<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid