Overslaan en naar de inhoud gaan

"Autoreporters zijn inhalige zuiplappen"

De Auto Pers Club (APC) gaat juridische stappen ondernemen tegen auteur Ted Sluymer vanwege het beledigen van autojournalisten. Dit meldt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het boek ‘Autojournalistiek: tijdverdrijf voor meningloze zakkenvullers’ beschrijft Sluymer de beroepsgroep als inhalige zuiplappen die zich met snoepreisjes en dure geschenken door de autobranche laten inpakken. Zelf werkte hij dertig jaar als autojournalist, schreef boeken en verzorgde een radioprogramma voor de NCRV. Hij beschrijft vanuit de praktijk hoe hij 'met zwart geld' door automerken werd betaald om positieve verhalen te schrijven.

related partner content for mobile comes here

Het in eigen beheer verschenen boek laat zien hoe pr-managers van autobedrijven reporters bewerken: “Laat ze over de hele wereld reizen en als de partners mee willen, betaal dan ook voor die partners. Geef dure relatiegeschenken en hoge kortingen op auto's. Maak ze afhankelijk van je door flink te betalen voor artikelen die ze al dan niet onder pseudoniem voor magazines schrijven.”?

Pr-managers zijn in zijn ogen “leugenaars”?, autohandelaren “tuig”? en zijn ex-collega's noemt hij “hufters”?, “misbaksels”? en “hoerenlopers”?. Huub Dubbelman, voorzitter van de vereniging voor pr-mensen in de autobranche (APRC): “Hij heeft altijd maximaal geprofiteerd en probeert met dit boek zijn geweten schoon te schrijven.”?

APC-voorzitter Auke Cupedo meldt dat hij juridische stappen tegen Sluymer zal nemen. < SIZE=1>Bron: de Volkskrant<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in