Overslaan en naar de inhoud gaan

Alliantie Elsevier met Google

Het Brits-Nederlandse uitgeversconcern Reed Elsevier is een samenwerkingsverband aangegaan met de Amerikaanse zoekmachine Google. Op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De alliantie levert Reed Elsevier geld op als gebruikers van Kellysearch op de advertenties klikken. Het concern denkt hiermee de mogelijkheid te hebben om ‘aanzienlijke' inkomsten voor de zoeksite te genereren, werd gemeld aan het ANP. Google haalt zijn geld weer bij de adverteerder.

related partner content for mobile comes here

Eerder deze maand meldde de Britse krant The Observer dat beide partijen met elkaar in gesprek waren over een alliantie. Volgens de krant ging het om betaling bij doorverwijzing naar de wetenschappelijke informatie die Reed Elsevier op internet heeft staan. Reed Elsevier wilde toen geen commentaar geven.

Verder werd bekend dat Google voortaan ook als spoorboekje gebruikt kan worden. Wie wil weten hoe laat de eerstvolgende trein vertrekt kan simpelweg twee plaatsnamen (met een station) intypen, meldt De Digitale Revolutie.
Google geeft bovenaan de zoekresultaten een deeplink naar het spoorboekje. Een klik op deze link geeft je alle benodigde informatie over de eerstvolgende vertrekkende trein.

Bij het uitproberen, blijkt het feitelijk onderdeel van campagne voor NS
Internationaal te vormen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in