Overslaan en naar de inhoud gaan

'Albert Heijn moet leren omgaan met concurrentie'

Albert Heijn was vroeger het knapste en aantrekkelijkste jongetje uit de klas. AH ging vooral uit van eigen kracht en vergat even de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ahold Nederland, met supermarkten van Albert Heijn als grootste onderdeel, heeft een slecht tweede kwartaal achter de rug, zo meldde het concern .

related partner content for mobile comes here

Nadat Paul Moers gisteren zijn gaf op de problematiek bij Albert Heijn, reageert vandaag Rob Benjamens.

De glans is er een beetje af, de winkels zijn ‘doorgerationaliseerd’ tot ‘”Geen fratsen”- winkels met AH prijzen’, vindt Benjamens. 

En de concurrentie die Albert Heijn in zijn ogen ‘even vergat’, komt van twee kanten, is zijn analyse. Hij spreekt van ‘de onderkant’ en de ‘bovenkant’. Met verwijzing naar uit recent onderzoek van Deloitte, waaruit blijkt dat Albert Heijn het aantal primaire klanten ziet dalen, zegt Benjamens:  ‘Aan de onderkant komt de concurrentie van Lidl. Die overtreffen de verwachtingen van de consument keer op keer. In 2013 gaf 11,7 procent van de huishoudens aan dat Lidl hun primaire winkel was, nu is dat gestegen naar 13,3 procent! En Albert Heijn kan de hoge verwachtingen niet waarmaken.’

Over de ‘bovenkant’:  ‘Daar komt de concurrentie van bijvoorbeeld Marqt, Deka – met een fantastische winkel in Beverwijk als voorbeeld en inspiratie voor de nieuwe formule -, de nieuwe Briljant formule van Plus en natuurlijk Jumbo.’ Daarnaast zijn ook nog bijna alle lokale spelers sterker dan AH, zegt Benjamens: ‘Kijk naar Deen, Jan Linders, Poeisz en ook Dirk.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in