Overslaan en naar de inhoud gaan

80% van Amerikaanse kleine kinderen gebruikt internet

De nieuwe technologieën doen ook hun intreden in het leven van de hele kleintjes onder ons.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

schrijft over het Joan Ganz Cooney Center en Sesame Workshop (pdf) waarin naar voren komt dat de blootstelling van kinderen aan en het gebruik van diverse vormen van digitale media in rap tempo sterker wordt.

related partner content for mobile comes here

Zo gebruikt 80 procent van 0/5-jarigen minstens een keer per week internet. En ze gebruiken soms meerdere digitale media tegelijk.

En dat heeft natuurlijk gevolgen. Een kind tussen 8-18 jaar in de jaren zestig, had zo’n 6 uur per dag met diverse media te maken. De kleintjes en jongeren van nu zitten op 10 uur en 45 minuten per dag.

Maar televisie is nog steeds het aantrekkelijkst voor de kinderen, zeker voor de allerjongsten. Het blijkt dat ze zo rond hun achtste geïnteresseerd raken in andere vormen van digitale media. Iets minder dan de helft van de zesjarigen speelt videogames (handheld of console).

Tegen de tijd dat ze acht jaar zijn, is dat aantal toegenomen tot 70 procent.

Er zijn tussen de onderzochte Amerikaanse gezinnen verschillen te zien in het gebruik van digitale media, mede afhankelijk van het inkomen van het gezin. De prijs van digitale media, ondanks dat die dalende is, is voor veel armere gezinnen nog steeds een barrière.

Kinderen uit deze gezinnen komen daardoor minder vaak in aanraking met digitale media.

Mobiel doet het ook goed bij de jonkies. Vijf procent van de Amerikaanse vijfjarigen belt overdag mobiel. Als ze zeven zijn, is dat percentage gestegen tot vijftien procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in