Overslaan en naar de inhoud gaan

Z@ppelin verliest kijkers bij mooi weer

Jonge kijkers keren Z@ppelin op de eerste mooie dagen steevast de rug toe, terwijl de commerciële kinderzenders kijkers blijven trekken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kijkcijferanalisten van Publieke Omroep kunnen de jaarlijkse mooi-weer-dip van niet verklaren en zijn een onderzoek gestart naar het kijkgedrag van kinderen tussen 3 en 12 jaar in deze periode van het jaar.
Volgens Marjan den Ouden van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek van Publieke Omroep hebben ze de afgelopen jaren nog nooit een vinger kunnen krijgen achter deze daling van het marktaandeel van de kinderprogramma's op . ‘Er is de afgelopen tijd niets gewijzigd in de programmering van en de commerciële kinderzenders, dus daar kan het niet aan liggen. heeft tussen 18.00 en 19.00 uur altijd een marktaandeel van zo'n 50 procent. Nu zit het aandeel tegen de 40 procent. Deze terugval keert heel opvallend ieder jaar terug. Wellicht gaan de met mooi weer eerder buitenspelen dan de 'commerciële kinderen'. Misschien zijn de commerciële kijkertjes wel meer tv-verslaafd’, zegt ze tegen De Gooi- en Eemlander.

related partner content for mobile comes here

Tv-zender FoxKids helemaal geen last heeft van het mooie weer. Integendeel. Er kijken meer kinderen dan ooit naar het station. In maart dit jaar was het marktaandeel van FoxKids bijna vijf procent hoger dan in maart vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in