Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruzie over e-mail reclame

E-mail marketingclub Emma misbruikt de goede naam van de vereniging van internetaanbieders NLIP door overeenstemming over e-mail reclame te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit beweert de NLIP naar aanleiding van vermeende uitingen van Emma-vertegenwoordiger Sander van der Blonk tijdens een discussie over spam gisteren. Er is de Emma veel aan gelegen om de relatie met alle geledingen van internet goed te krijgen gezien de grote smet die er rust op e-mail reclame vanwege de associatie met ongewenste e-mailreclame. Volgens Planet Multimedia heeft de Emma in dat kader een gedragscode opgesteld die spam zou moeten voorkomen en daarmee e-mail reclame zou moeten legitimeren. Zonder overeenstemming daarover met de providers, die spamfilters hanteren of zullen gaan hanteren, maakt e-mailreclame weinig kans.

related partner content for mobile comes here

De Emma maakte uit contacten met de NLIP op dat het de goede kant op ging, maar volgens de NLIP praat de Emma voor haar beurt met de suggestie dat er overeenstemming is en dat de NLIP de Emma-uitgangspunten onderschrijft. De organisatie maakt zich volgens de NLIP dan ook schuldig aan het verspreiden van onjuiste informatie en aan misbruik van de goede naam van NLIP. Wel is de organisatie al geruime tijd in gesprek om, onder voorzitterschap van ECP.nl, het onafhankelijk platform voor electronic commerce, te komen tot aanvaardbare regels voor e-mail reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in