Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer bureaureviews in Europa

Door de moeilijke reclamemarkt zijn adverteerders, met name in Europa, vaker geneigd hun bureaurelaties te herzien, blijkt uit de AdForum…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste kwartaal van 2003 waren er in Europa 15 procent meer bureaureviews, vergeleken met het vierde kwartaal van 2002. In de Verenigde Staten was dat 10 procent. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2002 gingen die cijfers overigens omlaag met respectievelijk 11 en 7 procent. Volgens Rob Drasin, vice president of sales van AdForum.com bekijken adverteerders in het begin van het jaar wel vaker of ze verder willen met hun bureau, maar is met name de opleving in Europa opvallend. Drasin: ‘We moeten afwachten of de cijfers van het eerste kwartaal slechts een korte opleving zijn.’

related partner content for mobile comes here

AdForum Index of Agency Search Activity analyseert maandelijks wereldwijd de klantrelaties. Partners zijn Advertising Age, CB News (Frankrijk), MediaGuardian (Groot-Brittannië), IPMark.com (Spanje) en Extradienst (Oostenrijk).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in