Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument op de sofa

‘Doe als Freud: plaats uw klanten op de sofa, onderwerp ze aan een grondige analyse en probeer er achter te komen wat hen werkelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de consument steeds grilliger wordt, daar gelooft Bloemer niet zo in. Dat hij op vakantie avontuur wil en in geldzaken juist zekerheid, heeft veel meer met zogenaamde ‘domeinspecifieke persoonskarakteristieken’ te maken dan met grillig gedrag. Bloemer is dan ook van mening dat er in consumentenonderzoek veel meer aandacht zou moeten komen voor die karakteristieken, en voor wat zij noemt de ‘levensdoelen’ en ‘levensverhalen’ van consumenten. Waar mensen naar streven, wat hun drijfveren zijn, is voor ieder verschillend en hangt af van de context. Kennis daarover geeft meer inzicht in gedrag en zou dus beter onderzocht moeten worden.

related partner content for mobile comes here

Economisch psycholoog José Bloemer heeft als leeropdracht bedrijfskunde, in het bijzonder marktanalyse en relatiemanagement.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in