Overslaan en naar de inhoud gaan

Humor doet het nog goed

Humor in de reclame doet het goed, ook in Duitsland. En het mag best op het randje zijn. Dat bewijst het succes van de Heinz-campagne,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Smaakvol ziet het er niet echt uit. Toch scoorde de Heinz-commercial, waarin een opa zijn kunstgebit voor het indoen eerst voorziet van een lik ketchup, in Duitsland buitengewoon goed. Bij een onderzoek dat het vakblad Werben & Verkaufen liet doen, kwam de Heinz-campagne op de eerste plaats. De commercial, die de lancering van een nieuw soort ketchup begeleidde, laat in een notedop zien waar het om draait: smaak. De ketchup heeft inmiddels een marktaandeel van zo’n zes procent, en dat is ruim boven verwachting. Minder creatief, maar eveneens succesvol, was een campagne voor vakantiebestemming Malta. De slogan luidde ‘Malta is etwas besonderes’ en de affiches en advertenties lieten vooral mooie, zonnige plaatjes zien. Mede door de campagne viel het aantal boekingen van vakanties naar het Middellandse Zee-eiland naar verhouding beduidend hoger uit dan voor andere, vergelijkbare bestemmingen. Blijkbaar is het in Duitsland ook mogelijk met doorsnee-reclame goede resultaten te behalen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in