Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe reclamevormen floreren

Afgelopen jaar stegen de bestedingen aan bijzondere reclamevormen. Nu de adverteerder de besteding van zijn advertentiegeld steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens schattingen stegen in Duitsland het afgelopen jaar alleen de bestedingen aan bijzondere reclamevormen. Inmiddels geven grote reclamemakelaars als IP Media en SevenOne Media ongeveer vijf procent van de hun toevertrouwde budgetten uit aan niet-traditionele advertentievormen.
Verwacht wordt dat volgend jaar ongeveer een tiende van het budget naar deze reclamevormen zal gaan. Relatief nieuw is de opkomst van ‘the making of …’ films, een typisch geval van verbijzondering van televisiereclame. Tot de adverteerders die kant-en-klaarfilms leveren aan omroepen behoort Procter & Gamble. Dit bedrijf maakte een film over de totstandkoming van een reclamespot voor het parfummerk Balderssarini. Diverse televisiestations zonden de film uit, P&G daarmee free exposure gunnend voor vele duizenden euro’s.
Dat deze vorm van sluikreclame niet door iedereen gewaardeerd wordt moge blijken uit het fors gestegen aantal klachten dat bij de Duitse Raad voor de Journalistiek (Presserat) binnenkwam. In 2001 kwamen er 12 klachten over sluikreclame op tv, in 2002 waren dat er 34.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1> Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in