Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt dit de nieuwe standaard die mobiele conversies in stroomversnelling gaat krijgen?

Deeplinken naar een product in een webshop is op desktops haast vanzelfsprekend; op smartphones en tablets is het echter een stuk lastiger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent vroeg ik me af waarom er niet meer Apps ´open´ staan voor deeplinking. Schijnbaar dacht Facebook er het zelfde over en heeft het App links initiatief gelanceerd. In mijn vorige post schetste ik een paar fictieve situaties hoe een aantal adverteerders hun door hun apps &;open&; te stellen. Nu zijn er vaak 4 of 5 extra kliks/tikken nodig om te komen tot het punt waar je wil zijn. De conversiefunnel is onnodig lang en heeft als gevolg dat mobiele conversies achter blijven in vergelijking met desktop.

related partner content for mobile comes here

Ik blijf er van overtuigd dat mobiele conversies zullen toenemen als deeplinking van ad naar app zou worden ondersteund. Het gebrek aan een universele standaard zorgt er helaas voor dat deeplinking vooralsnog een utopie blijft.

Kennelijk worstelde Facebook met het zelfde probleem en heeft in reactie hierop een nieuw open source initiatief aangekondigd: App links. Deze techniek maakt het eenvoudig om app to app kliks te realiseren. De video vertelt de mogelijkheden

Er zijn al 25 grote Apps aangesloten waaronder Spotify, Dropbox en Pinterest. De eerste reacties zijn , maar de echte vraag is: volgen de apps van (Nederlandse) adverteerders? Of wachten we op een (gezamenlijk) initiatief vanuit Google, Microsoft of Apple?

Meer info over Applinks is te vinden via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in