Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital Marketing Hype Cycle

Gartner Group publiceert ieder jaar hype cycles van diverse opkomende technieken en diensten. Hierbij een terugblik op 2013 en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hype cycle geeft een mooi beeld van de aandacht (hype) die gegenereerd wordt rond opkomende technieken en diensten.

related partner content for mobile comes here

Het begint altijd met de Innovation Trigger. Bedrijven of onderzoekers kondigen iets nieuws aan en vooruitstrevende blogs en vakbladen schrijven erover. De mainstream media nemen het nog niet op.

Langzaam raakt het onderwerp in de belangstelling en steeds meer media schrijven erover met als gevolg dat de verwachtingen van de nieuwe techniek steeds verder opgeblazen worden: de Peak of Inflated Expectations. 

Die verwachtingen worden zelden direct waargemaakt, het onderwerp wordt eerst overhyped en raakt daarna uit de belangstelling. 

Maar er zijn altijd partijen die doorgaan met de ontwikkeling.  Hierdoor wordt de techniek wordt volwassen en bereikt uiteindelijk het een stadium waarin het zijn nut echt gaat bewijzen.

In de afbeelding van de Digital Marketing Hype Cycle van juli vorig jaar zie je dat nieuwe onderwerpen als en  in de lift zaten en dat Social Marketing en hun piek bereikt hadden. Dit terwijl Gamification en Augmented Reality al duidelijk richting desillusie stevenden. Tenslotte zie je dat onderwerpen als Mobile Advertising volwassen werden en dat Email Marketing en Web Analytics dat statium al hadden bereikt.

Hoe gaat dit eruit zien in 2014? Zodra Gartner de nieuwe chart publiceert, zal ik er over bloggen. Nu alvast een paar voorspellingen.

  • Social Marketing is over de hype heen
  • Responsive Design bereikt de top
  • In App Advertising wordt volwassen (slope of enlightenment)
  • Mobile Advertising is intussen opgeschoven tot het niveau van Email Marketing

Zet je eigen voorspellingen in de reacties.

Over twee maanden de antwoorden...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in