Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst Unilever, minder omzet topmerken

De omzet van Unilever is in het derde kwartaal met 12,3 miljard euro gelijk gebleven aan die in dezelfde periode vorig jaar. De winst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het valt Unilever vooral tegen dat de leidende merken, zoals Omo, Cif en Knorr, met 3,2 procent minder in omzet zijn gegroeid dan de 5 tot 6 procent die de bedoeling was.
Topman Anthony Burgmans zegt teleurgesteld te zijn over de omzetontwikkeling en over het feit dat het concern de vooruitzichten voor de groei van de leidende merken heeft moeten bijstellen naar minder dan 3 procent voor het gehele jaar. Burgmans wil verbetering van de minder presterende bedrijfsonderdelen bedoeld om de groei van de leidende merken te verbeteren. Overigens maken die topmerken inmiddels 92 procent uit van de activiteiten. Over de eerste negen maanden van het jaar liep de omzet met 2 procent terug naar 35,8 miljard.
In Europa gaat het goed met verzorgingsproducten van onder meer de Dove-lijn, maar minder met de luxe parfums. De warme zomer zorgde voor een prima verkoop van de ijsthee en het ijs, maar diepvriesmaaltijden en bak- en braadproducten gingen minder snel over de toonbank.

related partner content for mobile comes here

Unilever maakte de cijfers vanochtend voorbeurs bekend (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in