Winst Unilever, minder omzet topmerken


Het valt Unilever vooral tegen dat de leidende merken, zoals Omo, Cif en Knorr, met 3,2 procent minder in omzet zijn gegroeid dan de 5 tot 6 procent die de bedoeling was.
Topman Anthony Burgmans zegt teleurgesteld te zijn over de omzetontwikkeling en over het feit dat het concern de vooruitzichten voor de groei van de leidende merken heeft moeten bijstellen naar minder dan 3 procent voor het gehele jaar. Burgmans wil verbetering van de minder presterende bedrijfsonderdelen bedoeld om de groei van de leidende merken te verbeteren. Overigens maken die topmerken inmiddels 92 procent uit van de activiteiten. Over de eerste negen maanden van het jaar liep de omzet met 2 procent terug naar 35,8 miljard.
In Europa gaat het goed met verzorgingsproducten van onder meer de Dove-lijn, maar minder met de luxe parfums. De warme zomer zorgde voor een prima verkoop van de ijsthee en het ijs, maar diepvriesmaaltijden en bak- en braadproducten gingen minder snel over de toonbank.
Unilever maakte de cijfers vanochtend voorbeurs bekend (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid