Overslaan en naar de inhoud gaan

Wantrouwen in e-mail door spam

De helft van alle internetters heeft minder vertrouwen gekregen in het gebruik van e-mail, vanwege de grote aantallen ongevraagde e-mails…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van het Pew Internet en American Life Project. In juni werden 14000 internetgebruikers ondervraagd over hun ervaringen met ongewenste e-mail. Een op de vier zei minder gebruik te maken van e-mail, omdat ze zich ergerden aan de reclamemailtjes. Meer dan de helft van de respondenten gaf aan moeite te hebben om gewenste e-mails te vinden tussen de grote hoeveelheden spam die ze dagelijks in hun virtuele postvak vinden.

related partner content for mobile comes here

Zeven procent van de ondervraagde internetters heeft wel eens een artikel gekocht, dat werd aangeboden via spam. Eenderde gaf toe een website te hebben bezocht die werd genoemd in de ongewenste e-mail (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in