Albert Heijn start vandaag prijsoorlog


De grootgrutter ondersteunt de prijzenstunt met een spread in de landelijke dagbladen. Het bedrijf zegt de prijzen te verlagen na klachten van klanten over te dure producten. Het is de grootste prijsverlaging die Albert Heijn ooit in één dag heeft doorgevoerd.
Albert Heijn-directeur Dick Boer spreekt van ‘een historisch moment’. De prijsoorlog van Albert Heijn volgt op een actie van concurrenten Edah en Aldi, die afgelopen week hun vlees en melk in prijs verlaagden. Het zijn traditioneel de twee producten die een prijsoorlog ontketenen. ‘Maar onze actie zat al heel lang in de pen', zegt Albert Heijn-woordvoerster Ingrid van Kuilenburg.
De woordvoerster geeft toe dat het ‘een enorm grote investering betreft’ voor Albert Heijn, maar een bedrag wil ze niet noemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok Super De Boer zet het mes in de prijzen van A-merken, zo werd vandaag bekend. Het bedrijf heeft in een intern memo aan de supermarktmanagers geschreven dat de prijzen van 140 A-merkartikelen naar beneden gaan.
De voorzitter van de brancheorganistie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), K. van den Doel, zei gisteren in het televisieprogramma Buitenhof dat een prijzenoorlog op de lange termijn slecht is voor de consument en de supermarkten. Als de winkels zich alleen richten op de prijs zal de kwaliteit van de producten achteruit gaan, stelt hij (ANP/Volkskrant).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid