Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom ik als creatief niet naar het Cannes Lions festival ga

Het festival viert het werk dat creatieven al kennen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

door Wouter van der Pauw

related partner content for mobile comes here

Ik ben creatief. En ik ga dit jaar niet naar de Cannes Lions. Mijn collega’s van account & strategie wel. Mijn vrienden van media wel. Mijn kennissen uit de sales zeker. En de crème de la crème van de Nederlandse marketeers ook. En dat is goed. Want als zij geïnspireerd terugkomen, wordt onze industrie daar beter van. Inspiratie is een prachtige katalysator voor de creatieve industrie.

Waarom ik dan toch niet ga? In tegenstelling tot de meeste marketeers of mediamensen, zien creatieven elke dag Lions-waardig werk. Als je 100% van je tijd bezig bent met nieuwe ideeën, frisse concepten en het creëren van magie, dan hoort daar inspiratie bij. Daarom spellen we dagelijks Adweek uit, delen we regelmatig de toffe dingen van Ads of the World en bekijken we het laatste werk op FWA.

Dat Burger King’s ‘Burning Stores’ een Grand Prix wint, verbaast me dus niet. Net zo min als dat ‘Fearless Girl’ – mijn persoonlijk favoriet – de grote winnaar van het festival gaat worden. Het is gewoon het allerbeste werk dat dit jaar gemaakt is. Relevant, impactvol en gedurfd. Dat weet ik al sinds 7 maart. Toen het standbeeld geplaatst werd en Adweek er een mooi stuk over schreef.

Ik ken de winnaars en applaudisseer voor de winnaars. Maar daarvoor hoef ik niet naar Cannes. Want Cannes kijkt terug. Daar is op zich niets mis mee. Terugkijken op en vieren van briljant werk is van onschatbare waarde voor het vak. Echter, ben je niet al je tijd bezig met creativiteit en heb je Creative Blog niet in de bookmarks staan, dan levert Cannes precies die inspiratie en lef om het komend jaar nog beter je best te doen.

Dus voor iedereen in Cannes: Geniet en kijk terug op een prachtig creatief jaar. Zodat, als jullie straks weer hier zijn, we samen keihard vooruit kunnen.

Wouter van der Pauw is creatief directeur en managing partner bij Brand New Telly Industries

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in