Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit mag je niet missen in Cannes volgens Linda Mertens (The Next Web)

Linda Mertens reist met RA*W dit jaar naar het Cannes Lions Festival of Creativity en blikt vooruit
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld


Collectief RA*W reist dit jaar opnieuw met 30 jonge talenten naar het Cannes Lions Festival of Creativity. Drie RA*W'ers delen hun progamma en verwachtingen rondom het festival. Linda Mertens is de eerste, zij is programmamanager voor events bij The Next Web en bestuurslid van RA*W University.

Door: Linda Mertens
Over een week staan we op de Franse Riviera, in het tijdelijke epicentrum van de reclamebranche. In het dagelijks leven ben ik Event Program Manager bij The Next Web, waardoor ik me zo een 300 dagen per jaar bezig houd met sprekers over de toekomst van technologie, business en creativiteit. Je zou kunnen zeggen dat ik met een nét iets andere blik naar de line-up van Cannes kijk. Kan de tech-savvy reclamemaker het hart ophalen in Cannes? Zeker wel, bij deze selectie die ik voor RA*W en Adformatie op een rijtje zette. 

Maandag 19 juni - Creatieve Innovatie 
Wat mij niet gelukt is, lukte de programmeur van Cannes wel: Alex Da Kid in de line-up. Samen met de AI (artificial intelligence) technologie van IBM Watson schreef hij een hit. Hij gaat in gesprek over de creatieve mogelijkheden en toepassingen van kunstmatige intelligentie. Door naar The Cognitive Creativity Playbook. Geen spannende namen maar niet eentje om over het hoofd te zien; een presentatie over de toepassing van tech om de mens centraal te stellen in reclame versus het “platte” gebruik van technologische snufjes om je doelgroep efficiënt te bereiken. Laatste tip van de dag: Uncontrolled Experiments: How Science and Brands Innovate Together. Een recept voor merken die technologie inzetten voor the greater good is sowieso winning. 

Dinsdag 20 juni - Start me up
Een mooie dag voor start-up vibes. Ik begin de dinsdag met een wandeling door de Discovery Zone van de Lions Innovation, waar naar eigen zeggen ’s werelds meest innovatieve start-ups zichzelf tentoonstellen. Ik hoop dat “de Tinder/Uber/Airbnb/Spotify van ….” ruimte heeft gemaakt voor wat meer inspirerende innovatie. Heel fijn en waardevol is de R/GA Start-up Academy, het start-up programma van Lions Innovation. Verschillende start-ups vertellen hier hoe zij de grenzen van media, advertising, tech innovation en brand marketing verleggen. Meteen een mooi moment om 'hoi' te zeggen tegen James Temple, één van mijn favoriete sprekers tijdens TNW Conference 2017 en creatief mentor van de Academy. 

Woensdag 21 juni - Keuzestress
Het is pittig dat Sheryl Sandberg en Bob Greenberg tegelijk zijn geprogrammeerd (really Cannes?) maar gezien ik me toch écht niet in tweeën kan splitsen, ga ik naar dhr. Greenberg over Disruption by Design: Creating the Next Agency Model voor inzicht in de manier waarop R/GA zich heeft ontwikkeld tot één van de meest innovatieve bureaus en vasthoudt aan een iteratief zelfbeeld. 

Donderdag 22 juni - Music please 
Afgelopen jaar was de eerste editie van de Music Summit tijdens TNW Conference en donderdag lijkt de dag van muziek en entertainment in Cannes. Het panel Music, Technology, and Creativity: the Exciting New Reality met Wyclef Jean klinkt veelbelovend en ik ben benieuwd naar de verschillende visies over de impact van technologie op de muziekindustrie. Enerzijds omdat ik het een enorm boeiend thema vindt en anderzijds omdat Piera Gelardi (Refinery29) in het panel zit, ga ik naar Seeing is Believing: The Power of Re-picturing Stereotypes over diversiteit en representatie van minderheden in het publieke domein.

Een final note: laten we met elkaar afspreken dat innovatie niet draait om het, aan het einde van de rit, toevoegen van een hip snufje aan een campagne. Het is niet de hekkensluiter van een creatief proces. Een industrie die wilt innoveren moet zich realiseren dat alles constant in ontwikkeling is en om daarop mee te bewegen heb je creativiteit, lef en elkaar nodig.

related partner content for mobile comes here

Disruption by Design: Creating the Next Agency Model voor inzicht in de manier waarop R/GA zich heeft ontwikkeld tot één van de meest innovatieve bureaus en vasthoudt aan een iteratief zelfbeeld. 

Donderdag 22 juni - Music please 
Afgelopen jaar was de eerste editie van de Music Summit tijdens TNW Conference en donderdag lijkt de dag van muziek en entertainment in Cannes. Het panel Music, Technology, and Creativity: the Exciting New Reality met Wyclef Jean klinkt veelbelovend en ik ben benieuwd naar de verschillende visies over de impact van technologie op de muziekindustrie. Enerzijds omdat ik het een enorm boeiend thema vindt en anderzijds omdat Piera Gelardi (Refinery29) in het panel zit, ga ik naar Seeing is Believing: The Power of Re-picturing Stereotypes over diversiteit en representatie van minderheden in het publieke domein.

Een final note: laten we met elkaar afspreken dat innovatie niet draait om het, aan het einde van de rit, toevoegen van een hip snufje aan een campagne. Het is niet de hekkensluiter van een creatief proces. Een industrie die wilt innoveren moet zich realiseren dat alles constant in ontwikkeling is en om daarop mee te bewegen heb je creativiteit, lef en elkaar nodig.

(Refinery29) in het panel zit, ga ik naar 

Seeing is Believing: The Power of Re-picturing Stereotypes over diversiteit en representatie van minderheden in het publieke domein.

Een final note: laten we met elkaar afspreken dat innovatie niet draait om het, aan het einde van de rit, toevoegen van een hip snufje aan een campagne. Het is niet de hekkensluiter van een creatief proces. Een industrie die wilt innoveren moet zich realiseren dat alles constant in ontwikkeling is en om daarop mee te bewegen heb je creativiteit, lef en elkaar nodig.


Een final note: laten we met elkaar afspreken dat innovatie niet draait om het, aan het einde van de rit, toevoegen van een hip snufje aan een campagne. Het is niet de hekkensluiter van een creatief proces. Een industrie die wilt innoveren moet zich realiseren dat alles constant in ontwikkeling is en om daarop mee te bewegen heb je creativiteit, lef en elkaar nodig.

Een final note: laten we met elkaar afspreken dat innovatie niet draait om het, aan het einde van de rit, toevoegen van een hip snufje aan een campagne. Het is niet de hekkensluiter van een creatief proces. Een industrie die wilt innoveren moet zich realiseren dat alles constant in ontwikkeling is en om daarop mee te bewegen heb je creativiteit, lef en elkaar nodig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in