Waarom CommLoggen?


Kort geleden verscheen een aardig onderzoek van de Universiteit van Leipzig naar het fenomeen bloggen in Duitsland. Een uitgebreide samenvatting op Frankwatching.com. O.a. is gekeken naar de functie van blogs, en de verschillende types bloggebruikers. Eén van de conclusies: blogs zijn over het algemeen nog (te)moeilijk vindbaar.
Een interessante vergelijking wordt in het onderzoek gemaakt tussen de verschillende motieven voor schrijvers vs. die van de lezers van de blogs, zoals o.a.:
- Het bieden/lezen van extra informatie t.o.v. andere media: voor 64% (bloggers) vs. 68% (lezers)
- Discussie - om ideëen met anderen uit te wisselen:57% vs. 19%
- Om ergernis en kritiek kwijt te kunnen: 26% vs. 8%
- Omdat de klassieke media mij niet (meer) aanspreken: 29% vs. 19%
En natuurlijk, m.n. voor de schrijvers: omdat ik zelf graag schrijf (67%).
Herkenbaar? Voor mijzelf zeker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar ben eigenlijk wel heel benieuwd wat de motieven zijn van de lezers (en schrijvers) van CommLog! De extra informatie? Het volgen van de discussies? Iets anders? Ergernis, kritiek of ideëen in de reacties!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid