Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom CommLoggen?

Kort geleden verscheen een aardig onderzoek van de Universiteit van Leipzig naar het fenomeen bloggen in Duitsland. Een uitgebreide…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kort geleden verscheen een aardig onderzoek van de Universiteit van Leipzig naar het fenomeen bloggen in Duitsland. Een uitgebreide samenvatting op . O.a. is gekeken naar de functie van blogs, en de verschillende types bloggebruikers. Eén van de conclusies: blogs zijn over het algemeen nog (te)moeilijk vindbaar.

related partner content for mobile comes here

Een interessante vergelijking wordt in het onderzoek gemaakt tussen de  verschillende motieven voor schrijvers vs. die van de lezers van de blogs, zoals o.a.:
- Het bieden/lezen van extra informatie t.o.v. andere media: voor 64% (bloggers) vs. 68% (lezers)
- Discussie - om ideëen met anderen uit te wisselen:57% vs. 19%
- Om ergernis en kritiek kwijt te kunnen: 26% vs. 8%
- Omdat de klassieke media mij niet (meer) aanspreken: 29% vs. 19%
En natuurlijk, m.n. voor de schrijvers: omdat ik zelf graag schrijf (67%).
Herkenbaar? Voor mijzelf zeker.

Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd wat de motieven zijn van de lezers (en schrijvers) van ! De extra informatie? Het volgen van de discussies? Iets anders? Ergernis, kritiek of ideëen in de reacties!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in