Overslaan en naar de inhoud gaan

The Longwoods Quadrant Map (LQ MAP)

In 2005 deden uitspraken van Professor Peter Leeflang veel stof opwaaien, waar hij zich pessimistisch opstelde ten aanzien van de toekomst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2005 deden uitspraken van veel stof opwaaien, waar hij zich pessimistisch opstelde ten aanzien van de toekomst van marketing.

related partner content for mobile comes here

Hierbij verwees hij naar diverse onderzoeken, waaruit zou blijken dat de niet-marketeers de marketingmensen maar onbetrouwbaar, duur en geldverkwistend zouden vinden en dat het niet inzichtelijk was wat de effecten van al hun inspanningen zouden zijn.

Op het eerste gezicht geen vreemde veronderstelling, omdat simpelweg ook niet altijd de effecten direct duidelijk zichtbaar en bovenal meetbaar zijn.

Nu heeft Raymond Pettit van (Toronto, Canada) een artikel geschreven, getiteld 'Biggest bang for the buck: new frameworks for accountability in marketing, advertising and communications', waarin bovenstaande redeneringen tegengeworpen kunnen worden, door gebruik te maken van de zogenaamde 'LQ MAP'.

Kortweg gezegd ontmoet de kunst van het marketingvak (want dat blijft het toch) hier de wetenschap, door de impact ervan te meten. Er wordt een viertal stadia beschreven, die het gehele proces beschrijven. Te weten:

? Description
? Interpretation
? Explanation
? Prediction

Het uitgebreide artikel is te lezen en geeft nader inzage in het gebruik van deze methodiek om return on your marketing investments te realiseren en nog belangrijker: te laten zien!

Dit is uiteindelijk erop gericht om als marketeers nog meer met de ogen van onze klant naar hun wensen en behoeften te kijken, in plaats van zelfgenoegzaam in een zwarte doos te turen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in