Volg de hartslag van de 'X Factor'-kandidaten online


De gehele live-uitzending hebben ze een hartslagmeter om die de gegevens doorstuurt naar heartbeat.xfactor.nl. De kijker met een smartphone, tablet of laptop op schoot ziet dus naast de uitzending op RTL 4 ook hoe de spanning naar bijvoorbeeld de optredens oploopt.
Maar ook of een kandidaat het tijdens de bloedstollende uitslag ‘droog houdt’ of niet. 'De beleving bij de deelnemers wordt hiermee voor de kijker bijna tastbaar', aldus de makers, RTL en Lost Boys Mobile
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast wordt op www.xfactor.nl ook de social heartbeat in beeld gebracht; het aantal tweets per minuut.
Naast de bekende Twittertimeline wordt er ook onderscheid gemaakt tussen positieve en negatieve tweets en is terug te vinden of ze door een man of een vrouw zijn verstuurd.
Hoe scoren de kandidaten op Twitter en bij welke sekse doen ze het goed? De gebruiker van een second screen kan het vanaf vrijdag nauwgezet volgen.
Mark Bruitsman , creative director concepts RTL:‘De Heartbeat of X Factor is door ons bedacht om de live beleving voor onze kijkers nog intenser te maken. Met het live volgen van de hartslag zit je dichter op een kandidaat dan ooit tevoren.’
Lost Boys Mobile is onderdeel van LBi Lost Boys en Triple IT.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid