Overslaan en naar de inhoud gaan

Tevreden klanten, goede prestaties?

Dat er een verband is tussen bedrijfsprestaties en klanttevredenheid is door allerlei onderzoeken duidelijk aangetoond. Maar over hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een omvangrijk Amerikaans onderzoek naar Customer Satisfaction Information Usage (CSIU) werpt licht op de zaak.
Het onderzoek toont aan dat CSIU op verschillende terreinen de bedrijfsprestaties beïnvloedt: het teamgevoel van de medewerkers groeit, de klanttevredenheid en loyaliteit nemen toe - en als gevolg daarvan ook de omzet en het marktaandeel - en de financiële prestaties van het bedrijf gaan omhoog. Reden genoeg om CSIU serieus in te zetten, en wel op de volgende manieren:

related partner content for mobile comes here
  • dataverzameling over huidige, voormalige en toekomstige klanten
  • multivariantie-analyses die een link leggen tussen perceptie en tevredenheid en tussen klantgedrag en winstgevendheid
  • gebruik van CSI voor strategisch en tactisch beleid
  • CSI zó inzetten dat de consument het ervaart als accuraat, bruikbaar en onderscheidend
  • CSI combineren met gewoon marktonderzoek
  • CSIU-systemen ontwerpen die rekening houden met factoren als: het gewenste concurrentievoordeel, het vermogen om CS-gegevens te relateren aan koopgedrag, en concurrentiekracht)
  • voldoende CSIU-budget inzetten voor de analyse, interpretatie en verspreiding van de verzamelde CS-gegevens. Bron: Journal of Marketing
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in