Tevreden klanten, goede prestaties?
Dat er een verband is tussen bedrijfsprestaties en klanttevredenheid is door allerlei onderzoeken duidelijk aangetoond. Maar over hoe…
Een omvangrijk Amerikaans onderzoek naar Customer Satisfaction Information Usage (CSIU) werpt licht op de zaak.
Het onderzoek toont aan dat CSIU op verschillende terreinen de bedrijfsprestaties beïnvloedt: het teamgevoel van de medewerkers groeit, de klanttevredenheid en loyaliteit nemen toe - en als gevolg daarvan ook de omzet en het marktaandeel - en de financiële prestaties van het bedrijf gaan omhoog. Reden genoeg om CSIU serieus in te zetten, en wel op de volgende manieren:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
- dataverzameling over huidige, voormalige en toekomstige klanten
- multivariantie-analyses die een link leggen tussen perceptie en tevredenheid en tussen klantgedrag en winstgevendheid
- gebruik van CSI voor strategisch en tactisch beleid
- CSI zó inzetten dat de consument het ervaart als accuraat, bruikbaar en onderscheidend
- CSI combineren met gewoon marktonderzoek
- CSIU-systemen ontwerpen die rekening houden met factoren als: het gewenste concurrentievoordeel, het vermogen om CS-gegevens te relateren aan koopgedrag, en concurrentiekracht)
- voldoende CSIU-budget inzetten voor de analyse, interpretatie en verspreiding van de verzamelde CS-gegevens. Bron: Journal of Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid