Overslaan en naar de inhoud gaan

Met WOM 50 procent meer kans op effect dan met radio of TV

Volgens Intelliseek hebben consumenten 50 procent meer kans om beïnvloed te worden door persoonlijke aanbevelingen van vrienden, oftewel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de ‘2005 Consumer-Generated Media (CGM) and Engagement Study’, van onderzoeksbureau Intelliseek.
Maar er kleeft volgens de onderzoekers ook een nadeel aan Word of Mouth marketing: Eenderde van de respondenten verklaarde namelijk teleurgesteld te zijn als een vriend te makkelijk een commercieel product, of -actie doorstuurt (denk aan een iets te commerciële virale actie). 26 procent zegt daarna nooit meer die vriend te kunnen vertrouwen, 30 procent zegt dat hij of zij daarna minder geneigd is om een product/dienst aan te schaffen.

related partner content for mobile comes here

Consumenten die commerciële boodschappen vaak wegzappen, zullen in 25 procent van de gevallen eerder overgaan op Consumer Generated Media, zoals internetfora, weblogs en internetcommunities.
Daarnaast doet 30 procent van de jongeren actief aan een vorm van CGM; 10 procent stuurt foto’s via de GSM, maar liefst 45 procent is ooit een weblog gestart en bijna 10 procent ontvangt RSS berichten.

Mannen besteden meer tijd dan vrouwen op zogenaamde message boards, fora en discussiegroepen online, vrouwen zijn eerder geneigd tot het doorsturen van interessante onderwerpen (verhalen, filmpjes) aan vriendinnen. Onderwerpen die het meest beïnvloedbaar zijn door CGM zijn: gezondheid/medisch, auto’s, elektronica, videospellen en muziek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in