Overslaan en naar de inhoud gaan

Stivoro: 'Hou het leuk, hou het rookvrij'

Stichting Volksgezondheid en Roken, Stivoro, is in samenwerking met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport begonnen met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de invoering van de rookvrije werkplek is niet-roken in Nederland de norm. Uit onderzoek naar draagvlak voor de Tabakswet blijkt volgens Stivoro dat er minder hinder wordt ondervonden van meeroken, terwijl tegelijkertijd onder zowel rokers als niet-rokers het draagvlak voor maatregelen is toegenomen. Het kan echter nog beter volgens de stichting, die ongewenst meeroken weer duidelijk op de agenda wil zetten via een Postbus 51-spot op tv en radio. Doel van de campagne is een positieve houding ten opzichte van de rookvrije omgeving te bevorderen, niet-rokers te stimuleren rokers aan te spreken als zij (ongewenst) in de rook zitten en indirect om de naleving van de Tabakswet te bevorderen.

related partner content for mobile comes here

Met de invoering van de Tabakswet is inmiddels een groot deel van de openbare ruimte rookvrij. Overheidsinstellingen en andere openbare gebouwen al sinds 1990. Sinds 1 januari 2004 moeten ook de werkplek en het openbaar vervoer rookvrij zijn. Daarnaast zijn er sectoren, zoals de horeca en sport die op dit moment (grotendeels) buiten de werkingssfeer van de Tabakswet vallen. Een versterkte sociale norm zal bijdragen aan het, in eerste instantie via zelfregulering, rookvrij worden van deze sectoren. De campagne 'Hou het leuk, hou het rookvrij' moet deze ontwikkelingen kracht bijzetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in