Overslaan en naar de inhoud gaan

Small & beautiful

Interview in het FD van woensdag met Martin Sorrell, voorman van WPP, het op een na grootste communicatieconglomeraat ter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interview in het FD van woensdag met Martin Sorrell, voorman van WPP, het op een na grootste communicatieconglomeraat ter wereld.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

 

Uit de woorden van Sorrell is op te maken dat klanten de grotere organisaties wat beu zijn. Zo heeft WPP te maken met een gebrekkige integratie van de meer dan honderd verzamelde bedrijven, maar kiest Sorrell er níet voor om betere samenwerking af te dwingen door de bureaus samen te voegen. 'Klanten denken "hoe groter hoe slechter". Klein en gefragmenteerd is voor ons een voordeel.'

 

Tegelijkertijd levert de liefde voor kleinschalig een probleem op voor communicatieconcerns als WPP. Internationale bedrijven kiezen vaker voor kleine, creatieve bureaus die werken zonder kantoren in de hele wereld, aldus Sorrell. Deze trend is onmiskenbaar, zo stelt ook Guy Hayward, ceo van het in Amsterdam gevestigde reclamebureau 180, in het stuk. Hij noemt drie redenen: ‘De blik is er internationaal, ze concentreren zich op het grote idee en veel vroegere distributieproblemen zijn dankzij nieuwe technologie de wereld uit. 'De grote netwerken zijn volgens Hayward ‘niet dood’. ‘Ze hebben alleen geen monopolie meer.'

 

Nu is dit verhaal ook in de communicatiewereld vaak te horen. Juist gespecialiseerde, creatieve uitvoering met een kleine club die dicht bij de opdrachtgever staat, zou voordelen hebben op het meer gestandaardiseerde aanbod van de groter internationale bureaus. Is dit in de praktijk herkenbaar, of loopt de liefde van de klant nog altijd via grote netwerken met hun gepredikte schaalvoordelen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in