Red Bull verliest weer van Procter & Gamble
Red Bull beschuldigde Procter & Gamble van inbreuk op het merkrecht met de Red Energy pastilles, meldde MolBlog.nl in april.
Volgens de advocaten van Red Bull profiteerde P&G van alle inspanningen die de energiedrankenfabrikant de afgelopen jaren heeft gedaan om haar merk groot te maken. Red Bull eiste daarom dat de rechter de Red Energy-snoepjes verbiedt. Volgens de advocaat associeert de consument de snoepjes met Red Bull. 'Red' is het belangrijkste woord in dat merk 'dat zo sterk is geworden omdat Red Bull altijd keihard optreedt tegen inbreuken op zijn merkrecht. '
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBegin mei concludeerde de voorzieningenrechter in het kort geding dat de energiedrankenfabrikant had aangespannen dat de Red Energy-snoepjes van fabrikant Procter & Gamble geen inbreuk maken op het merkrecht van Red Bull, omdat het gaat om verschillende producten en verschillende namen die op een verschillende manier worden weergegeven.
Red Bull liet het hier niet bij zitten en besloot in stilte een Hoger Beroep aan te spannen bij het Hof in Amsterdam. Op 16 november werd Red Bull opnieuw volledig in het ongelijk gesteld, meldt Procter & Gamble.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid