Overslaan en naar de inhoud gaan

Red Bull verliest weer van Procter & Gamble

Ook in hoger beroep krijgt Red Bull geen gelijk van de rechter. De Red Energy-snoepjes van Procter & Gamble mogen dus blijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Red Bull beschuldigde Procter & Gamble van inbreuk op het merkrecht met de Red Energy pastilles, MolBlog.nl in april.

related partner content for mobile comes here

Volgens de advocaten van Red Bull profiteerde P&G van alle inspanningen die de energiedrankenfabrikant de afgelopen jaren heeft gedaan om haar merk groot te maken. Red Bull eiste daarom dat de rechter de Red Energy-snoepjes verbiedt. Volgens de advocaat associeert de consument de snoepjes met Red Bull. 'Red' is het belangrijkste woord in dat merk 'dat zo sterk is geworden omdat Red Bull altijd keihard optreedt tegen inbreuken op zijn merkrecht. '

Begin mei concludeerde de voorzieningenrechter in het kort geding dat de energiedrankenfabrikant had aangespannen dat de Red Energy-snoepjes van fabrikant Procter & Gamble geen inbreuk maken op het merkrecht van Red Bull, omdat het gaat om verschillende producten en verschillende namen die op een verschillende manier worden weergegeven.

Red Bull liet het hier niet bij zitten en besloot in stilte een Hoger Beroep aan te spannen bij het Hof in Amsterdam. Op 16 november werd Red Bull opnieuw volledig in het ongelijk gesteld, meldt Procter & Gamble.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in