Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell en Ikea toppers Incompany 500

Shell had wederom meeste aantrekkingskracht op professionals en Ikea had dit jaar de beste reputatie bij het Incompany 500 onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat dit reputatieonderzoek onder ruim 3400 professionals is gehouden. Volgens het onderzoek worden financiële instellingen als werkgever, zakenpartner en investering steeds aantrekkelijker voor professionals in Nederland, terwijl ICT-bedrijven sterk in populariteit dalen.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek naar de aantrekkingskracht van organisaties staan drie grootbanken in de top vijf: ING Groep, Rabobank en ABN AMRO. Alleen koploper Shell en nummer drie Philips weten zich als niet financiële dienstverlener in deze top vijf te handhaven. Alle financiële instellingen zijn tevens gestegen in de top-300: Friesland Bank (+200 procent), SNS Reaal (+169 procent), Triodos (+160 procent), Univé (+117 procent), CZ Groep (+106 procent), VGZ (+100 procent), Rabobank (+85 procent), Achmea (+70 procent), Agis (+67 procent), ING (+ 64 procent), ABN Amro (+60 procent), Van Lanschot (+38 procent) en Delta Lloyd (+29 procent). Daarentegen moeten de automatiseringsbedrijven allemaal inleveren: Oracle (-42 procent), Accenture (-38 procent), Getronics PinkRoccade (-32 procent), Capgemini (-30 procent), SAP (-26 procent), Ordina (-22 procent), IBM (-19 procent), Microsoft (-18 procent), Centric (-18 procent) en Atos Origin (-14 procent).

In het vervolgonderzoek naar de reputatie van de vijftig organisaties met de grootste aantrekkingskracht komt een tweede trend bovendrijven. In 2005 hadden de 'goede doelen' de beste reputatie. Ondanks een lichte stijging in de waardering van hun reputatie, worden de goede doelen voorbijgestreefd door top 50 nieuwkomers Ikea, TomTom en Triodos Bank. Deze nieuwkomers klimmen ook op ten koste van oudgedienden Heineken en Philips. Artsen Zonder Grenzen, vorig jaar nog winnaar op reputatie, zakt naar plaats 6 terwijl het Wereld Natuur Fonds van plaats twee naar 13 is gedaald.

Ikea heeft met afstand de beste reputatie onder professionals en pakt in 2006 de nummer één plaats op reputatie. Het Zweedse bedrijf scoort van alle bedrijven het hoogst op de aspecten sympathiek (7,51) en transparant (6,24). Ook op de punten succesvol (8,19), modern (7,74) en toonaangevend (7,56) behoort het bedrijf tot de besten. Nummer twee TomTom wordt gezien als het meest dynamische (7,70), meest vernieuwende (7,87), minst bureaucratische (6,70), meest succesvolle (8,26) en modernste (8,08) bedrijf van Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in