Shell en Ikea toppers Incompany 500


Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat dit reputatieonderzoek onder ruim 3400 professionals is gehouden. Volgens het onderzoek worden financiële instellingen als werkgever, zakenpartner en investering steeds aantrekkelijker voor professionals in Nederland, terwijl ICT-bedrijven sterk in populariteit dalen.
In het onderzoek naar de aantrekkingskracht van organisaties staan drie grootbanken in de top vijf: ING Groep, Rabobank en ABN AMRO. Alleen koploper Shell en nummer drie Philips weten zich als niet financiële dienstverlener in deze top vijf te handhaven. Alle financiële instellingen zijn tevens gestegen in de top-300: Friesland Bank (+200 procent), SNS Reaal (+169 procent), Triodos (+160 procent), Univé (+117 procent), CZ Groep (+106 procent), VGZ (+100 procent), Rabobank (+85 procent), Achmea (+70 procent), Agis (+67 procent), ING (+ 64 procent), ABN Amro (+60 procent), Van Lanschot (+38 procent) en Delta Lloyd (+29 procent). Daarentegen moeten de automatiseringsbedrijven allemaal inleveren: Oracle (-42 procent), Accenture (-38 procent), Getronics PinkRoccade (-32 procent), Capgemini (-30 procent), SAP (-26 procent), Ordina (-22 procent), IBM (-19 procent), Microsoft (-18 procent), Centric (-18 procent) en Atos Origin (-14 procent).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het vervolgonderzoek naar de reputatie van de vijftig organisaties met de grootste aantrekkingskracht komt een tweede trend bovendrijven. In 2005 hadden de 'goede doelen' de beste reputatie. Ondanks een lichte stijging in de waardering van hun reputatie, worden de goede doelen voorbijgestreefd door top 50 nieuwkomers Ikea, TomTom en Triodos Bank. Deze nieuwkomers klimmen ook op ten koste van oudgedienden Heineken en Philips. Artsen Zonder Grenzen, vorig jaar nog winnaar op reputatie, zakt naar plaats 6 terwijl het Wereld Natuur Fonds van plaats twee naar 13 is gedaald.
Ikea heeft met afstand de beste reputatie onder professionals en pakt in 2006 de nummer één plaats op reputatie. Het Zweedse bedrijf scoort van alle bedrijven het hoogst op de aspecten sympathiek (7,51) en transparant (6,24). Ook op de punten succesvol (8,19), modern (7,74) en toonaangevend (7,56) behoort het bedrijf tot de besten. Nummer twee TomTom wordt gezien als het meest dynamische (7,70), meest vernieuwende (7,87), minst bureaucratische (6,70), meest succesvolle (8,26) en modernste (8,08) bedrijf van Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid