Overslaan en naar de inhoud gaan

Streukens wint Marketing Wetenschapsprijs

Sandra Streukens heeft gisteren de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2006 gewonnen met haar proefschrift ‘Return on services’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. De financiële opbrengsten (ROI) van verbeterde klanttevredenheid is het onderwerp waarop Streukens aan de Universiteit van Maastricht is gepromoveerd. Haar dissertatie is volgens de jury ‘wetenschappelijk van hoog niveau’, met een fraaie combinatie van onderzoeksmethoden.

related partner content for mobile comes here

Over de toegevoegde waarde voor het marketingvak zegt de jury: ‘Het proefschrift levert een duidelijke bijdrage aan het verkrijgen van inzicht in hoe klantenevaluaties bijdragen aan de vorming van klantloyaliteit. En hoe klantenevaluaties in de dienstensector effectief te managen zijn in termen van financiële gevolgen.’

Praktisch toepasbaar is het door Streukens ontwikkelde optimalisatiemodel waarmee onder andere kan worden vastgesteld welke investeringsgrootte nodig is om een bepaald doel te bereiken. Ook kan dit model bepalen welk rendement een bepaalde investering met zich meebrengt en wat de meest optimale verdeling van de investering in verbetering van klantevaluaties is.

De jury hoopt dat dit proefschrift een bijdrage zal leveren aan hoe organisaties resultaatgericht kunnen werken aan klantentevredenheid en vergroting van klantentrouw.

Streukens en de drie andere genomineerden presenteerden hun dissertatie tijdens een PIM-bijeenkomst bij SAP in Den Bosch. De niet-winnende proefschriften waren ‘Het opzetten van effectieve loyalty programma’s’ (Valentina Melnyk, UvA), ‘Consumentengedrag binnen online community’s op internet’ (Caroline Wiertz, Cass Business School London) en ‘Het omgaan met boze, ontevreden klanten binnen de dienstverlening’ (Roger Bougie, Universiteit van Tilburg).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in